همایش مسجد، هسته مقاومت فرهنگی درشهرستان شیروان برگزارشد.

همایش مسجد، هسته مقاومت فرهنگی با حضورجمعی از مسئولین ادارات،نهادها، ائمه جماعات، هیات امناء و خدام، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در محل مسجدصاحب الزمان (عج) شهرستان شیروان برگزارشد.

کد مطلب: ۶۰۷۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در این همایش با سفارش به هیات امناء مساجد گفت: در کنار پیران باتجربه جوانان را وارد کار نمایید و ایمان به آنان پیدا کنید و آن ها را طرد نکنید و مقدمه کار را برایشان فراهم سازید چرا که این جوانان آینده سازان این مملکت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود:کانون فرهنگی هنری مسجد قلب مسجد است و همراه با پایگاه مقاومت بسیج باید مقاومت فرهنگی و جهادی، آموزش نظامی، و شیوه دفاع از انقلاب اسلامی را آموزش بدهند.

وی با تشبیه امام جماعت و هیات امناء به دو دست اظهار داشت: امام جماعت و هیات امناء باید مثل دو تا دست باهم و یار هم باشیم و دست همدیگر را بگیریم و انرژی هایمان را هدر نداده تا اثرگذار و نتیجه بخش باشیم.

مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی هم با بیان اینکه خادم مسجد بودن همانند انداختن مدال افتخار بر روی سینه است گفت:خداوند متعال کسی را که بخواهد محبوب بدارد او را خادم مسجد قرار می دهد.

وی افزود: امروز دشمن از مساله اعتیاد،فقر و حاشیه نشینی سوء استفاده می کند و با مسجد به عنوان یک سنگر و با ایمان هم به عنوان یک سلاح می توان جلوی فساد و فحشاء ایستاد و اگر در مسجد به جوانان روی خوش نشان ندهیم دشمن با آغوش باز آنان را خواهد برد.

سید محمد افشین فر در ادامه در رابطه با خطرات گوشی های همراه گفت:دشمن با گوشی های موبایل 24 ساعته با جوانان در ارتباط است و هر گوشی موبایل خودش عامل تربیت است و این باعث کاهش پیدا کردن سن بلوغ جنسی در دختران و پسران شده است و اما خداوند متعال است که با نیروی ایمان می تواند او را حفظ نماید.

مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با اشاره به اینکه مسجد هسته مقاومت فرهنگی است با سفارش به هیات امناء اظهار داشت: باز بودن درب مساجد فقط تنها برای لحظه اذان و اقامه نماز روزانه نباشد بلکه خواستاراین هستیم که ساعات باز نگهداشتن آن را برای حضور بیشتر مردم و جوانان در این مکان مقدس فراهم نمایید.

در ادامه با حضور مسئول رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان به سؤالات حاضرین در رابطه با امور مساجد پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار