نوروز، فرصتی برای جلوزدن از رقبا

تعطیلات نوروزی خصوصا برای کنکوری ها فرصتی برای استفاده از وقتی است که خیلی ها آن را بدون هدف سپری می کنند. فرصتی برای سبقت گیری از رقیبانی که تعطیلات عید را برای استراحت و تفریح گذاشته اند.

کد مطلب: ۶۰۷۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، طبق یک عادت فرهنگی، ما از ایام تعطیلات استفادهی مؤثری نمیکنیم و بیشتر زمان های تعطیلی راباپراکنده کاری و استراحت می گذرانیم.علی رغم طولانی بودن تعطیلات عید باز هم کمترکسی ازاین فرصت برای جمع وجورکردن کارهایش استفاده میکند و معمولا همان رویه ی وقت گذرانی و بیهوده کاری ادامه پیدامیکند. با این وجود،ایام عید برای کنکوریها معنای دیگری پیدامیکند. این ایام از یک طرف فرصتی است برای تکمیل و جمع بندی مطالب و از طرف دیگرفرصت آماده سازی وتجدید قوا برای روزهای باقیمانده،خیلی ها این دوران رافرصت طلایی می نامند.

به خودتان سخت نگیرید

در روزهای اول عید چه باید کرد؟ آیا ازهمان روز اول باید با دنیای خارج قطع ارتباط نمود؟آیا نباید به دید و بازدید عید رفت؟ پاسخ به چنین سؤالاتی کارسختی است،چراکه اولا روحیه ی افراد با یکدیگرمتفاوت است و ثانیا پایبندی خانواده ها به آداب ورسوم با هم تفاوت دارد.اگرخانواده ها و خود دانش آموزان ازحساسیت ها وسختگیری بی مورد اجتناب کنند بهتر میتوانند درباره نحوه استفاده از این ایام تصمیم بگیرند.

کاری نداشته باشید،که دیگران چه میکنند، تنها برمبنای وضعیت خودتان بیندیشید.اگرشما تمایل دارید که در دید وبازدیدهای یکی دو روز اول عید شرکت کنید ولی به زورخودتان را وادار به درس خواندن می کنید احتمالا نتیجه ی خوبی نخواهیدگرفت. یا اگرکسی که یک دوره ی کاری سخت وفشرده را پشت سرگذاشته است بخواهد ایام عید را نیز به این دوره متصل کند.بالاخره درمرحله ای ازکار دچار مشکل خواهدشد.

توصیه کلی برای روزهای آغازین عیداست که حداکثردریکی دو روز اول عید در دید و بازدیدهای مهم شرکت کنید وخیلی دراین مورد به خود سخت نگیرید. بقیه روزها رابه درس خواندن اختصاص دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار