آغاز طرح نوروزي جمعيت هلال‌احمرهمزمان با سراسر كشور در شیراز

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان فارس از آغاز طرح نوروزي جمعيت هلال‌احمرهمزمان با سراسر كشور از امروز در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۷۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، فيض‌الله جعفري امروز در جمع خبرنگاران گفت: طرح نوروزي جمعيت هلال‌احمر در زمينه‌هاي امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و درمان و توانبخشي از امروز (25 اسفند) همزمان با سراسر كشور آغاز شده و تا 15 فروردين‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: امسال 22 پايگاه ثابت، 11 پايگاه موقت، 26 كشيك امدادي سيار و يك پايگاه توانا (تيم بانوان امدادگر) در محورهاي مواصلاتي فارس مستقر خواهد بود.

جعفری از خدمت‌رساني 282 امدادگر در طرح امداد و نجات نوروزي در فارس خبر داد و افزود: 165 امدادگر و نجاتگر داوطلب، 34 نجاتگر كادر، 60 پرسنل امدادي، 5 پرسنل كادر پرواز و 5 نفر كادر تيم واكنش سريع، به همراه تعدادي از پرسنل اداري اتاق كنترل و هماهنگي عمليات و ساير بخش‌ها در طرح امداد و نجات ايام نوروز فعال هستند.

جعفري تصریح کرد: اينكه يك پايگاه امداد هوايي نيز به همراه 8 پايگاه امداد و نجات كوهستان، خدمات 24 ساعته به شهروندان و گردشگران ارائه خواهد كرد، گفت: امسال بانوان امدادگر اين جمعيت، در قالب يك تيم توانا در كيلومتر 20 محور شيراز اصفهان مستقر خواهند بود.

وي با اشاره به اجراي بازآموزي ويژه طرح امداد و نجات نوروزي با هدف ارتقاء و به‌روز رساني توانمندي‌هاي امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در فارس، گفت: 97 دستگاه خودرو عملياتي شامل آمبولانس، وانت و خودرو نجات در طرح نوروزي امسال فعال است.

وي از فعال بودن جوانان داوطلب اين جمعيت در فارس خبر داد و گفت: در ايام نوروز به‌صورت روزانه 80 عضو داوطلب جوان در كنار 26 نفر از پرسنل اين جمعيت در 29 پست ايمني و سلامت در سراسر فارس حضور خواهند داشت.

جعفری از فعال شدن 11 پست ايمني و سلامت سيار در شهرستان‌هاي مرودشت، خرمبيد، گراش، جهرم، فسا، شيراز، آّاده، لارستان، سپيدان، كازرون و ارسنجان خبر داد و گفت: در ايام نوروز 30 خيمه نماز و فضاي دوستدار كودك در محل پست‌هاي ايمني و سلامت برپا مي‌شود و فعال شدن 3 ايستگاه سلامت ثابت و سيار هم در شهرستان‌هاي مرودشت، شيراز، آباده و لارستان هم ايجاد خواهيم كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار