نهمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز در سروآباد برگزار شد

با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، نهمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز در آموزش و پرورش سروآباد برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۷۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، با حضور مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان، امام جمعه موقت، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، خیرین مدرسه ساز، فرهنگیان و جمعی از مسئولین عالی رتبه ی شهرستان سروآباد، نهمین جشنواره ی خیرین مدرسه ساز در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروآباد برگزار شد.

امام جمعه ی موقت سروآباد در این جشنواره با اشاره به حدیث معنوی «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» گفت: اگر در جامعه روحیه تشکر و قدردانی از انسانهای خیّر، مبتکر و خلّاق از بین برود، گرایش به فعالیت‏های مثبت و سازنده کمرنگ شده و دلسردی و خمودگی جای آن را خواهد گرفت.

وی تصریح نمود: همه خیرین ذاتاً دنباله رو سنت نبی اکرم(ص) هستند؛ چون عظمت علمی با آیه ی «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» معلوم شد و پیامبر عظیم الشان اسلام نیز سنگ زرین تعلیم و تربیت اسلامی را با آموزه های قرآنی عجین ساخت و هر جا از خیرین صحبت می شود؛ زرین واژه ی دانایی هم با آن همگام است.

ماموستا عبد القادر حسینی با اشاره به آیه ی شریفه ی «مَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فِی کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِأئَةُ حَبَّةٍ وَ اللّهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاءُ وَ اللّهُ واسِعٌ عَلِیمٌ» و با تقدیر از کار خدا پسندانه ی همه ی خیرین و کسانی که از اموال خود گذشته اند و از دورترین نقاط کشور در مناطق محروم این شهرستان اقدام به ساخت مدارس کرده اند؛ بیان داشت: مدرسه سازی یک سنت حسنه و صدقه ی جاریه است، و خیرین مدرسه ساز با اقدام نیک منشانه ی خود، پرچم دانایی را به اهتزاز در می آورند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان نیز، در ادامه، با تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره و مسئولین آموزش و پرورش شهرستان سروآباد، گفت: رسالت و وظیفه ی همه ی ما نسبت به اقدامات کلیه ی خیرین مدرسه ساز رسالتی سنگین است و باید، پله های ترقی دانش آموزان به سوی پیشرفت و سربلندی که هدف کار خیرین است را هموار سازیم.

وی در ادامه به نقش و قدرت تاثیر گذاری روحانیون و امامان جماعت نسبت به مشارکت همه ی آحاد جامعه در امر مقدس مدرسه سازی اشاره نمود و اظهار داشت: محتوا و غایت کار مجمع خیرین مدرسه ساز باید برای مردم و اولیای دانش آموزان تفهیم گردد، چرا که مدرسه سازی از بهترین حسنات است.

محمد عزیزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان سروآباد نیز، در ابتدای این جشنواره با عرض خیر مقدم حضور میهمانان استانی و شهرستانی، و ضمن اشاره به فرموده ی پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) مبنی بر اینکه:«مدرسه سازی ذخیره آخرت است». گفت: مشارکت در ساخت یا تجهیز و نوسازی مدارس مناطق محروم و کمک به دانش آموزان نیازمند شهرستان از جمله اهداف تشکیل این جشنواره و مجمع خیرین مدرسه ساز است.

وی در ادامه با تقدیر از همه ی خیرین، از جمله خیرین فرهنگی شهرستان که کمک های ماهیانه و مستمری به حساب مجمع خیرین شهرستان واریز می نمایند و با اشاره به سخنان امام راحل(ره) مدرسه را کارخانه ی آدم سازی دانست و گفت: خیرین مدرسه ساز صاحبان اصلی این کارخانه اند و تشریک مساعی آنان در امر مدرسه سازی از عوامل پیشرفت علمی کشور است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سروآباد با بیان اینکه در سال 95 قریب به یک میلیارد ریال کمک های مردمی به حساب مجمع خیرین واریز شده است؛ افزود: تعهد احداث 4 مدرسه نیز در سال آتی از سوی خیرین مدرسه ساز به مجمع خیرین این شهرستان داده شده است؛ که امیدواریم با جذب اعتبارات لازمه در این زمینه ها نیز اقدام لازم صورت گیرد.

عزیزی در ادامه، اهداء 12 عدد پروجکشن توسط مردم و خیرین، آسفالت 5 مدرسه با مشارکت مردم و ادارات، اهداء وسایل و پکیج های ورزشی از طرف فرمانده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سروآباد، اهداء چندین دستگاه لب تاب توسط نماینده مجلس و خیرین، احداث دیوار حایل دبیرستان شهید خضری اورامان از اعتبارات طرح شهید شوشتری و کمک های سپاه پاسداران، کمک های 10 میلیون تومانی به 12 مدرسه جهت تعمیر و تجهیز این مدارس، احداث 64 چشمه سرویس بهداشتی توسط بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب شهرستان را از جمله فعالیت های خیرین و نهاد های دولتی در سال جاری دانست.

مدیر آموزش و پرورش سروآباد ادامه داد: کمک های خیر خواهانه همه ی خیرین و مردم، آسایش، آرامش و موفقیت دانش آموزان را بیمه خواهد کرد.

وی با تقدیر از همه ی خیرین شهرستان گفت: با وجود کمک های مردمی و دیگر نهادهای دولتی به مدارس شهرستان، اما لزوم تخریب، بازسازی یا ساخت و ترمیم اماکن آموزشی، تعمیر و مرمت حیاط و دیوارهای تخریبی برخی مدارس، توسعه و تجهیز آزمایشگاه ها، کتاب خانه ها، کارگاه ها و هوشمند سازی کلاس های درس، حمایت از دانش آموزان بی بضاعت، نیازمند و نخبه با ضعف مالی، تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی، مقاوم سازی مدارس و ... از دیگر مواردی می باشد که باید مورد توجه همه ی خیرین و کسانی باشد که در این زمینه فعالیت می نمایند و حامی مدارس و دانش آموزان شهرستان اند.

شایان ذکر است: گروه سرود دانش آموزان، خواندن مقالاتی از خیرین بازنشسته ی فرهنگی، اهدای لوح های سپاس از سوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان و فرماندار به همکاران فعال در مجمع خیرین، خیرین مدرسه ساز و دیگر خیرین از حاشیه های برگزاری این جشنواره بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار