معاون پرورشی و فرهنگی استان البرز در گفت و گو با پانا:

برای تربیت نسل آینده کشور به صورت زیربنایی برنامه ریزی کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی استان البرز گفت: باید برای تربیت نسل آینده کشور به صورت نهادینه شده و زیربنایی برنامه ریزی کنیم تا اتفاقات خوبی در مقوله تربیت رقم بخورد .

کد مطلب: ۶۰۷۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد

مسعود مهران نیا در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: یکی از مواردی که مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش و در تجربه همه معاونین پرورشی و کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارند وجود دارد این است که همه فعایلت های تربیتی نمی تواند بخشنامه محور باشد.

وی افزود: باید برای تربیت نسل آینده کشور به صورت نهادینه شده و زیربنایی برنامه ریزی کنیم تا اتفاقات خوبی در مقوله تربیت رقم بخورد .

معاون پرورشی و فرهنگی استان البرز گفت: در مقوله تربیت نمی توان به صورت دستوری عمل کرد زیرا ممکن است در اجرا موانعی به وجود آید که ما را از آن اصول تربیتی دور کند .

وی ادامه داد: نسل جوان و نوجوان امروز جامعه ذائقه ها و سلیقه های گوناگونی دارد و باید در برنامه های تربیتی آموزش و پرورش تجدید نظر کنیم .

مهران نیان خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش تاکید زیادی بر مدرسه محوری فعالیتها دارد و به ما نیز ثابت شده است که فعالیت های درون مدرسه ای نتیجه بسیار مطلوبی را از نظر تربیتی به همراه دارد .

وی تصریح کرد: دانش آموزان بازیگران اصلی تربیت هستند و باید در فرآیند تربیت در وسط این میدان باشند و معلمان و مربیان باید تنها نقش نظارت و راهبری فعالیت ها را داشته باشند .

معاون پرورشی و فرهنگی استان البرز گفت: مدارس باید بر اساس امکانات و داشته هایی که دارند برای تربیت برنامه ریزی کنند و بر اساس اصل مدرسه محوری برای برنامه های پرورشی ، فرهنگی و تربیتی برنامه ریزی کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار