بایدشرایط مناسب برای خلاقیت و نوآوری مدیران فراهم شود

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در دیدار با مدیر کل دیوان محاسبات استان نظارت را لازمه سلامت کار مدیران برشمرد و گفت : باید شرایط مناسب برای خلاقیت و نوآوری مدیران فراهم شود.

کد مطلب: ۶۰۷۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، خدانظر دریکوند بر جایگاه حساس دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود : آینده کشور را باید در آموزش و پرورش امروز دید و اگر بخواهیم آینده ای روشن و توسعه یافته داشته باشیم باید به آموزش و پرورش امروز جامعه توجه کنیم .

وی خاطر نشان کرد : آموزش و پرورش مشکلات عدیده ای دارد و برای برون رفت از این مشکلات باید با خلاقیت و نوآوری برنامه هایی را تدوین کرد تا این جایگاه را ارتقاء داد .

وی تفویض اختیار به مدیر را عاملی موثر در پیشبرد بهتر امور برشمرد و افزود : مدیران باید اختیارات قانونی لازم را داشته باشند تا متناسب با شرایط و مقتضیات کاری خود تصمیم گیری کنند .

دریکوند در ادامه بر این نکته تاکید کرد که بیش از 96درصد منابع مالی آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می شود .

وي گفت : تنها 4درصد از منابع مالی برای سایر فصول باقی می ماند و با توجه به اینکه ریز کد ها در این قسمت نیز مشخص شده ، دست مدیران برای خلاقیت و بهره وری باز نمی ماند .

وی در ادامه به ضرورت مشارکت مردم هم اشاره کرد و گفت : عدم تمکن مالی خانواده ها و نبود فرهنگ سازی مشارکت در تعلیم و تربیت موانعی است که مشارکت خانواده ها را محدود می کند و استفاده درست از این ظرفیت را برای مدیران با موانعی روبرو می کند .

دریکوند در ادامه به عدم شفافیت برخی دستورالعمل ها اشاره کرد و گفت : نبود صراحت در برخی مواد دستورالعمل ها ،آموزش و پرورش را در استفاده درست از ظرفیت های قانونی با مشکل جدی روبرو کرده و ضرورت دارد تا با نگاه جامع در این موارد تجدید نظر شود .

وی در ادامه به وجود عدم مدیریت اصولی در گذشته اشاره کرد و افزود : عدم مدیریت در سنوات گذشتنه باعث شده تا برای آموزش و پرورش بیش از 8میلیارد تومان بابت حامل های انرژی بدهی انباشته شود .

دریکوند در پایان سخنان خود نظارت دقیق را برای جلوگیری از حیف و میل بیت المال لازم و ضروری برشمرد و گفت : باید شرایطی را فراهم کنیم تا آموزش و پرورش بتواند با فراغ بال برنامه های خود را پیش ببرد .

صالح صادق پور مدیر کل دیوان محاسبات استان لرستان هم آموزش و پرورش را مهمترین و تاثیر گذارترین نهاد آموزشی و فرهنگی کشور برشمرد و گفت : اگر بخواهیم آموزش و پرورش را کمک کنیم تا بهتر بتواند به وظایف خود عمل کند باید قوانینی تدوین شود تا مانند نظام جامع سلامت در آموزش و پرورش هم نظام جامع آموزش ایجاد شود و دولت و مجلس اعتبارات ویژه ای برای سیستم تعلیم و تربیت کشور در نظر بگیرند .

صادق پور در ادامه افزود : نظام بودجه ریزی فعلی نمی تواند جوابگوی مشکلات این دستگاه عریض و طویل باشد و اگر چه در مقایسه با سایر دستگاهها اعتبارات قابل توجهی هم به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند ، با توجه به گستردگی این دستگاه نمی تواند کمک چندانی به رفع مشکلات کند .

وی نگاه به آموزش و پرورش را مثبت قلمداد کرد و گفت : ما تمام توان خود را به کار می گیریم تا مسیر حرکت این دستگاه هموار شود و بهتر بتواند به رسالت و مسئولیت های خود عمل کند .

صادق پور در ادامه بر جامعیت قوانین تاکید کرد و گفت : در مرحله قانون مشکل چندانی وجود ندارد و ریشه بسیاری از مشکلات به مرحله اجرا برمی گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار