عضو مجمع نمایندگان استان تهران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد؛

بحران کمبود تجهیزات امدادی در پایتخت/ ضعف نظارت شورا بر عملکرد شهرداری

عضو مجمع نمایندگان استان تهران ضمن اعلام اینکه با بحران کمبود تجهیزات امدادی در پایتخت روبرو هستیم، گفت: شورای شهر در حوزه شهرسازی، بودجه ریزی شهری، ایمنی شهر و همچنین تجهیزات آتش نشانی نتوانسته اقدامات متناسبی را انجام دهد و آنگونه که باید بر عملکرد شهرداری تهران نظارت کند.

کد مطلب: ۶۰۷۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه در بحث تجهیزات دستگاه های امدادی کمبود داریم، اظهارداشت: علاوه بر اینکه در این بخش با کمبود تجهیزات روبرو هستیم، تجهیزاتی هم که وجود دارد به روز نیست لذا با توجه به بحران ‌خیز بودن کشور و به ویژه تهران باید اقدامات کارشناسی درجهت افزایش بودجه خرید دستگاه های امدادی انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه مجلس موافق افزایش بودجه تجهیزات امدادی است، گفت: مجلس موافق افزایش بودجه تجهیزات و به روز رسانی امکانات امدادی است که در مواقع بحرانی بتوانیم با امکاناتی که داریم بحران را مدیریت کنیم نه اینکه به دلیل کمبود تجهیزاتی که وجود دارد، با چالش جدی مواجه شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه مدیریت بحران با به روزرسانی تجهیزات و هماهنگی دستگاه ‌های مسئول امکان پذیر است، گفت: عدم حضور به موقع دستگاه های امدادی، کمبود نیروی انسانی و نبود تجهیزات کافی برای امدادرسانی از مواردی است که مدیریت بحران را با چالش روبرو کرده و دولت باید راهکاری جدی برای برون رفت از مشکلات مدیریت بحران ارائه دهد.

وی با بیان اینکه تهران آمادگی لازم برای مقابله با بحران را ندارد، گفت: پایتخت با جمعیت بیش از 10 میلیون نفر ازامکانات و تجهیزات لازم برای امدادرسانی برخوردار نیست و علاوه بر این ضعف مدیریتی را در مسئولان احساس می کنیم که این سوء مدیریت قابل جبران نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع زلزله در تهران گفت: بر اساس اعلام کارشناسان در تهران چهار گسل جدی فعال است که وقوع زلزله در تهران را حتمی می کند ولی پایتخت تهران از هیچ نظر آمادگی لازم برای برخورد با زلزله را ندارد.

رحیمی افزود: شرایط تجهیزات امدادی علاوه بر اینکه در پایتخت کشور در شرایط مطلوبی قرار ندارد، در سایر استان ها نیز شرایط قابل قبولی را ندارد. در رابطه با بحران خلأ قانونی وجود ندارد و تنها موضوعی که باید توجه شود، موضوع تخصیص اعتبار برای خرید تجهیزات امدادی است.

وی خاطرنشان کرد: حادثه پلاسکو، سیل اخیر در استان های فارس و اهواز، آتش سوزی در مناطق نفتی جنوب کشور در سال جاری نشان داد که امکانات برای امدادرسانی شرایط خوبی ندارد، ضمن اینکه ناهماهنگی میان دستگاه ها ازمشکلات دیگر دربحث مدیریت بحران است که امیدواریم دولت به بحث مدیریت بحران توجه ویژه کند.

نماینده مردم تهران درمجلس با بیان اینکه شورای شهر نتوانسته نسبت به مسایل ایمنی شهر اقدام کند، گفت: شورای شهر در حوزه شهرسازی، بودجه ریزی شهری، ایمنی شهر و همچنین تجهیزات آتش نشانی نتوانسته اقدامات متناسبی را انجام دهد و آنگونه که باید بر عملکرد شهرداری تهران نظارت کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به بودجه خرید تجهیزات آتش نشانی در شهرداری تهران گفت: بودجه مناسبی هرساله برای این موضوع درنظرگرفته می شود اما بودجه مصوب برای خرید تجهیزات آتش نشانی در محل خود هزینه نمی ‌شود و طبق گفته اعضای شورای شهر برای خرید تجهیزات آتش نشانی تنها یک دهم اعتبارات مصوب تخصیص پیدا می کند که رقم اندکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار