دومین نشست هشتمین دوره مجلس دانش آموزی

دومین نشست هشتمین دوره مجلس دانش آموزی از تاریخ 95/12/22 لغایت 95/12/23 در محل مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان دانش آموزان کشور و حضور مهمانان تشکیل گردد.

کد مطلب: ۶۰۷۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین،دومین نشست هشتمین دوره مجلس دانش آموزی از تاریخ 22/12/95 لغایت 23/12/95 در محل مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان دانش آموزان کشور و حضور مهمانان تشکیل گردد.

در این نشست. آقای علی مطهری نماینده مردم تهران یکی مهمانان جلسه طی سخنانی به نقش و اهمیت مجلس دانش آموزی پرداخت و یادآور شد ، مجلس دانش آموزی تمرین دموکراسی و مردم سالاری دینی است..مجلس دانش آموزی یکی از تجلیات حکومت ماست و از آثار آن تربیت اجتماعی و سیاسی است . این مجلس نوعی تمرین مدیریت کشور است . خانم ابتکار، آقای علی آقامحمدی از دیگرمهمانان حاضر در بین دانش آموزان به جایگاه و نقش دانش آموزان در پیشبرد اهداف انقلاب و رسیدن به توسعه پایدار و کسب موفقیت در عرصه های مختلف اشاره ، و به دانش آموزان بر تلاش و حضور موثردر عرصه اجتماع جهت کسب موفقیت تاکید ویادآور شدند.

دکتر دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش نیزدر بین دانش آموزان حاضر، و موارد زیر را یادآور شد:

اگر بخواهیم در برنامه توسعه به سرمایه انسانی توجه نمائیم باید به مدرسه توجه نمائیم. ایشان به رویکرد گفتمان علمی تاکید و یادآورشدند:مجلس دانش آموزی گفتمانی است که به تربیت توامان بها می دهد. مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی به دانش آموزان راه نشان می دهد. مجلس دانش آموزی مکانی برای مشورت گرفتن هست ، و مشورت گرفتن نیز نیاز به تمرین دارد. توجه به شورای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی در سطح ملی یک راه رسمی عملی است برای مردم سالاری و مشورت دهی و مشورت پذیری .مجلس دانش آموزی نهاد پویایی است که ظرفیت جدیدی را می تواند برای دانش آموزان بوجود آورد. همه باید جایگاه مجلس و شوراهای دانش آموزی را باور داشته باشند . و با این باور در نتیجه از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد.

همچنین در نشست مجلس دانش آموزی دکتر فیض معاون مجترم پرورشی وزیر ضمن تاکید بر اهمیت مجلس دانش آموزی به کارکرد های آن ازقبیل کارکرد نظارتی و ارزیابی ، کارکرد ایده آفرینی ، و کارکرد مشورتی اشاره نمود ودر خصوص تنظیم سند یادآور شدند در تنظیم سند که باید نکاتی رعایت شود و می توان از رساله حقوق امام سجاد علیه السلام بهره گرفت.

لازم به یادآوریست در دومین نشست مجلس دانش آموزی پنج کمیسیون ورزش و سلامت ، ارتباطات و فناوری، اجتماعی و تربیتی ، علمی و آموزشی ، فرهنگی و هنری که در پنج قطب در سطح کشور تشکیل شده به ارائه گزارش از اقدامات خود در شش ماه اول سال پرداختند . و همچنین برای اولین بار در این نشست نمایندگان مجلس دانش آموزی با حضور خانم ابتکار مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ،مرامنامه محیط زیست را ارائه نمودند. و نیز در حاشیه جلسه از موزه حیات وحش محیط زیست بازدید و در محوطه موزه و پارک درخت کاشتند.

لازم به به توضیح است که استان قزوین دونفر از اعضا مجلس دانش آموزی بنام آقای وخانم قاسمی بهمراه مبیان آقای رستمی وخانم افتخاری در این نشست شرکت نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار