گردهمایی مدیران واعضای کانون های فرهنگی هنری مساجدشیروان برگزارشد

گردهمایی مدیران واعضای کانون های فرهنگی هنری مساجدشهرستان شیروان با حضور جمعی از مسئولان ادارات و نهادها و اعضای کانون ها در محل مسجدحضرت مسلم بن عقیل (ع) برگزارشد.

کد مطلب: ۶۰۷۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، هاشم شیرازیان رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجداستان خراسان شمالی در این گردهمایی گفت:اعتماد و همکاری و همدلی شما عزیزان دولت را برآن داشت تا سهم کلانی را در جهت تقویت کانون ها در سطح استان اختصاص بدهد.

وی افزود:با توجه به جنگ نرم و مشکلات جامعه مشاهده می شود که از دوران مهد تا دوران نوجوانی و جوانان باید نسبت به گذشته بیشتر تلاش کرد و اگر فرزندان ما در کوچکی که هنوز شخصیت آنان شکل نگرفته است با برنامه های نو،ابتکاری و جاذبه دار قرآنی،دینی و مسجدی و اهل بیت (ع) مانوس شوند این مشکلات در بحث عفاف و حجاب و ... در آینده حل و این مشکلات نخواهد بود.

شیرازیان درادامه ازدرجه بندی کانون ها در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت:کانون های فرهنگی هنری راکد برخی مساجد سطح استان را باید با برنامه ریزی و برنامه محوری احیاء و فعال نموده و از کانون های فعال نیز حمایت نمائیم.

وی از مدارسی که در کنار مساجد هستند درخواست نمود تا با تدریس معلمان در داخل مساجد به صورت عملی طرح مسجد محله ما را اجرایی نمایند.

رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجداستان خراسان شمالی گفت:شهرستان شیروان در برنامه 5 ساله توسعه الحمدلله با همت تک تک شما عزیزان در توسعه کمی رتبه خوبی را کسب نموده و در بحث نشریات تجربی نیز حرف اول را در کشور می زند که کسب این رتبه ها افتخاری برای شهرستان و استان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز در این گردهمایی با تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: بیش از 40 کانون فرهنگی هنری فعال در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

احمد زیبایی گفت: در این گردهمایی تعدادی از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شیروان مورد تجلیل قرار می گیرند و تعدادی نیز در آئین گردهمایی استانی تجلیل خواهند شد.

رئیس کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت مسلم بن عقیل (ع) نیز اظهار داشت:یکی از رویکرد های مهم این مسجد خدمت رسانی به مردم است.

محمد محمدزاده قانعی افزود:به همت خیرین محترم در جوار مسجد حضرت مسلم بن عقیل (ع) ساختمانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون ریال در دو طبقه با مساحت 250 متر احداث گردیده است که در طبقه فوقانی کلاس های تخصصی آموزش قرآن کریم ویژه خردسالان و نونهالان،حفظ، مفاهیم،روخوانی و قرائت نیز ویژه نوجوانان،جوانان و بزرگسالان و سالن تخصصی حرفه آموزی و کارگاه فناوری در قالب کلاس های قالیبافی، خیاطی، بافتنی و معرق کاری ویژه بانوان در طول هفته در آن دایر است.

وی گفت:در طبقه همکف نیز یک باب مغازه جهت مرکز نیکوکاری محله با همکاری کمیته امداد حضرت امام شهرستان شیروان و یک باب مغازه جهت عرضه محصولات فرهنگی و همچنین یک دستگاه خودپرداز و مابقی طبقه نیز جهت راه اندازی درمانگاه خیریه اختصاص یافته است.

قرائت قرآن توسط جانباز روشندل مجید نیکوئیان، پخش کلیپ سرود ملی جمهوری اسلامی،صلوات خاصه امام رضا(ع) و فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی، قرائت زیارت عاشورا همراه با مداحی هادی گل زاده، افتتاح و راه اندازی مهد قرآنی الزهراء (س) و سالن تخصصی حرفه آموزی و کارگاه فناوری،تقدیراز خیرین آموزشی و معمار ساختمان جدیدالاحداث مسجد حضرت مسلم بن عقیل (ع) و جمعی از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شیروان و پذیرایی از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار