اخبار ولایت و شهادت دوبال شیعیان است

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، ولایت و شهادت را دوبال شیعیان دانست و گفت: در سایه این دو بال است که درخت اسلام ناب تنومند است.

کد مطلب: ۶۰۷۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، سید علی موسوی،در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در خرم آباد، گفت: ولایت و شهادت دوبال پرواز شیعیان هستند که موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

وی افزود: سیاستمداران و برنامه ریزان ضد اسلام تلاش می کنند این دو بال شیعه و یا حداقل یکی از این دوبال را زخمی و از اسلام ناب بگیرند.

موسوی، با بیان اینکه اسلام زنده به امر ولایت و امامت است، ابراز کرد: در سایه شهادت است درخت اسلام را آبیاری و تنومند نگه می شود.

وی با گرامیداشت سالروز شهید و شهادت، گفت: امنیت و امروز کشور دستاورد خون پاک شهداست.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، تاکید کرد: امروز صیانت از دستاوردهای خون شهدا، نهادینه سازی فرهنگ ایثار و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه ای عمومی است.

موسوی، در ادامه با گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، افسران جنگ نرم هستند.

وی با بیان اینکه مقابله با جنگ نرم دشمنان از رویکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد است، گفت: در کانون های فرهنگی هنری مساجد برای جذب حداکثری مردم بویژه نسل جوان به مساجد تلاش می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، با تاکید بر ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان، گفت: دشمنان به دنبال گرفتن معنویت از مردم بویژه نسل جوان هستند.

موسوی، با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای جذب جوانان به مساجد، گفت: برای موفقیت در برنامه های کانون فرهنگی هنری مساجد باید برنامه ریزی مستمر، هدفمند، دارای افق و چشم انداز و همراه با جلب مشارکت والدین داشته باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ٣٧٨ کانون فرهنگی هنری در استان لرستان، گفت: ٦٠درصد از کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان روستایی است.

موسوی، ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری روستایی به عنوان تنها پایگاه فرهنگی در روستا های نقش مهمی در تقویت فرهنگ عمومی و همچنین اشاعه فرهنگ دینی دارند.

وی با اشاره به فعالیت ٣٤ هسته پژوهش در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، ادامه داد: با حمایت از هسته های پژوهش بستر تولید علم در مساجد فراهم می شود.

موسوی، همچنین با اشاره به برنامه های گسترده قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابراز کرد: تعداد ٢٥ خانه نور در مساجد استان لرستان راه اندازی شده است.

وی طرح تلاوت نور را نیز از فعالیت ها کانون های مساجد دانست و افزود: تعداد ٤٠٠ مرکز تلاوت نور در سطح مساجد استان لرستان ایجاد شده است.

گفتنی است، در این همایش با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از مدیران، رابطان و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار