حقوق شهروندی به‌ گفتمان جامعه تبدیل شود

استاندار سمنان شکل‌گیری مثلث آگاهی ‌بخشی به مردم درباره حقوق آنها، ایجاد مطالبه‌گیری در مردم برای احقاق حقوق آنها و تلاش مسئولان در جهت عملی شدن اراده و مطلبات مردمی را لازمه اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی دانست.

کد مطلب: ۶۰۶۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمد رضا خباز، با انتقاد از کسانی که منشور حقوق‌شهروندی را سیاسی می‌دانند گفت: عده‌ای که همواره به بی‌مطالعه از طرح‌های دولت انتقاد می‌کنند، این منشور را سیاسی دانسته‌اند و این در حالی است که از 22 فصل این منشور تنها سه فصل به مسائل سیاسی اشاره شده و مابقی فصول آن بر مسائل فرهنگی و اجتماعی تصریح دارد.

وی با بیان اینکه مردم باید در ابتدا بدانند حقوق آن ها چیست و آن را مطالبه کنند و مسئولان باید برای آگاهی بخشی این موضوع مهم باید بسیار تلاش کنند، ادامه داد: حقوق شهروندی حقوقی است که خداوند برای ما آفریده است و باید با مردمی کردن در تمام جامعه این موضوع مهم اجرا شود و اجرایی کردن این حقوق خواسته ائمه اطهار(ع)، شهدا، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

استاندار سمنان عنوان کرد: در این مراسم قرار است به طور رسمی از استان سمنان به عنوان پایلوت طرح اجرا، نظارت و آموزش حقوق شهروندی یاد و از سامانه ویژه ای که به این منظور طراحی شده است، رونمایی شود.

خباز در ادامه افزود: یکی از مقوله های مهم در حوزه حقوق شهروندی آموزش است که این مهم خوشبختانه در استان سمنان به خوبی در دست پیگیری است که در اصل یکی از ملاک های انتخاب این استان به مثابه پایلوت حقوق شهروندی نیز همین آمادگی اجتماعی و آموزش در سطح همگانی محسوب می شود.

‌‌در این همایش محمدرضا خباز استاندار سمنان، احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری، فرماندار و جمعی از مسئولان استان و شهرستان سمنان حضور داشتند و از تعدادی از شهروندان و مسئولان فعال و برتر استان در اقشار مختلف تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار