اجرای منشور حقوق شهروندی از برنامه‌های راهبردی دولت یازدهم

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در حقوق شهروندی با بیان اینکه سمنان استان معین اجرای کل منشور حقوق شهروندی در کشور شد، گفت: سامانه رسیدگی و نظارت بر حقوق شهروندی راه‌اندازی شد.

کد مطلب: ۶۰۶۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، الهام امین زاده گفت: منشور حقوق شهروندی برای اجرای اصول قانون اساسی مطرح شده است و مردم با استفاده از منشور حقوق شهروندی می توانند حقوق خود را مطالبه کنند و تکالیف خود را در مقابل حکومت و در مقابل سایر شهروندان انجام دهند.

وی بیان داشت: حقوق شهروندی از بخش های مختلفی مانند تکریم ارباب رجوع، سیستم های اداری و ... تشکیل می شود که از همان بدو آغاز چارت بندی استان ها بر اساس یکی از این حقوق صورت گرفت.

دستیار ویژه رئیس جمهور اظهار داشت: شهروندان فعال حقوق شهروندی تک محور و فردمحور نیستند، دیگر محور هستند یعنی به جامعه، ملت و جهان نگاه می کنند؛ زیرا فردگرایی آسیب زا است.

امین زاده گفت: استان سمنان گوی سبقت را در رعایت و اجرای حقوق شهروندی از کشور ربوده است.

وی گفت: منشور حقوق شهروندی با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندی و به‌منظور تدوین «برنامه و خط‌ مشی دولت » ، موضوع اصل 134 قانون اساسی، تنظیم شده و شامل مجموعه‌ای از حقوق شهروندی است که یا در منابع نظام حقوقی ایران شناسایی‌شده‌اند و یا دولت برای شناسایی، ایجاد، تحقق و اجرای آن‌ها از طریق اصلاح و توسعه نظام حقوقی و تدوین و پیگیری تصویب لوایح قانونی یا هرگونه تدبیر یا اقدام قانونی لازم تلاش جدی و فراگیر خود را معمول خواهد داشت.

دستیار ویژه رئیس جمهور مشاور رئیس جمهور درباره نحوه اجرای این قانون در استان سمنان نیز عنوان کرد: به دلیل اینکه این استان در مقوله اجرا، نظارت و آموزش پایلوت شناخته شده، قرار بر توزیع کتاب ها و بروشور های آموزشی پیرامون این مقوله و همچنین توجیح مدیران دستگاه های اجرایی نهاده شده است که از امروز این کار آغاز می شود.

امین زاده تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته و تعامل معاونت حقوق رئیس جمهور همچنین با رایزنی های صورت گرفته استان سمنان در نهایت قرار است به عنوان این پایلوت در مقوله اجرا، نظارت و آموزش معرفی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار