سامانه حقوق شهروندي در شهرستان سمنان راه اندازی شد

آئين ويژه رونمايي از دستاوردها و سامانه حقوق شهروندي استان سمنان، موسوم به «شهرياران در بهاران» با حضور مشاور ويژه رئيس جمهور در مقوله حقوق شهروندي در سمنان آغاز شد.

کد مطلب: ۶۰۶۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، الهام امين زاده، در مقوله حقوق شهروندی با بیان اینکه در تلاشیم تا با اجرای حقوق شهروندی به انسجام و مشارکت اجتماعی برسیم، ابراز داشت: توزیع کتاب در دبیرستان ها و آموزش همگانی در زمره اقدامات ما در این حوزه است.

وی گفت: بعد از تدوین منشور حقوق شهروندی، هر یک از استان های کشور اجرای یکی از ابعاد و موضوعات آن را به بر عهده گرفتند.

دستیار ویژه رئیس جمهور عنوان کرد: امروز ما در استان سمنان گردهم آمده ايم تا كاري را شروع كنيم كه آغازي بر خيل اتفاقات مهم در جامعه مي تواند باشد؛ لذا بايد گفت اين اتفاقات خوب، شروع راهي ۱۰۰ساله است و در آن تنها رفع مشكلات مردم و همچنين دغدغه هاي اجتماعي عنوان شده است.

امین زاده تصریح کرد: هر یک از استان‌های کشور مجری یک حق شهروندی بوده یا در یک حق نمونه شده‌اند و امروز در عرصه ملی اعلام می‌کنیم، با تلاش‌هایی که استان سمنان داشته و همکاری صمیمانه‌ای که در حوزه شهروندی وجود دارد، اسم استان سمنان در تاریخ کشورمان برای اجرای تمام منشور حقوق شهروندی به‌عنوان نمونه ثبت شد.

وی اظهار کرد: سامانه‌ای که قرار بود در سطح ملی در زمینه حقوق شهروندی راه‌اندازی شود، امروز در شهر سمنان فعالیت خود را آغاز می‌کند و هدف این سامانه، رسیدگی و نظارت بر حقوق شهروندی مردم است.

دستیار ویژه رئیس جمهور بیان داشت: رعایت، اجرا و نظارت بر حقوق شهروندی نکته ای است که مردم استان سمنان به خوبی بر آن واقف هستند و خود را ملزم به رعایت آن می دانند؛ لذا این طرح در کنار رونمایی از سامانه حقوق شهروندی در دستور کار دولت در این استان شهید پرور و خاص قرار خواهد گرفت.

امین زاده با بیان اینکه انسجام و هماهنگی مردم و مسئولان استان سمنان در اجرا و رعایت حقوق شهروندی بی نظیر و مثال زدنی است، خاطر نشان کرد: امیدواریم امروز برای همیشه در تاریخ استان جاودان شود و ما نیز در اجرای حقوق شهروندی موفق عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار