تفاهم نامه اجرای حقوق شهروندی در استان سمنان به امضا در آمد

تفاهم نامه اجرای حقوق شهروندی با حضور مشاور ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی و استاندار سمنان به امضا رسید و طی آن این استان رسما پایلوت حقوق شهروندی در کشور معرفی شد.

کد مطلب: ۶۰۶۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، الهام امین زاده دستيار ویژه رئيس‌جمهور ، در حاشیه امضای یک تفاهم نامه بین دستیار رئیس‌جمهور و استاندار سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار واحد درسی مرتبط با حقوق شهروندی از ترم آینده برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی و زیر 18سال پیش‌بینی شده است.

وی در امور حقوق شهروندی از پیش‌بینی دوره‌های آموزشی غیررسمی برای معلمان، کارکنان و... در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: دوره‌هایی برای معلمان پرورشی مدارس نیز پیش‌بینی شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه این منشور ظرفیت بسیار بالایی دارد، اظهار داشت: مردم اگر به اجرای یک قانون هم انتقاد داشته باشند درصورتی که شمار افراد متقاضی برای تغییر آن ماده قانونی به یک حدنصاب مشخص برسد این پیشنهاد مردمی در دولت تبدیل به لایحه شده و از طریق مجلس برای تغییر قانون تلاش می‌کنیم.

‌ امین زاده گفت: رونمایی از سامانه حقوق شهروندی، توزیع کتاب های درسی و آموزشی بین دانش آموزان، دانشجویان و اقشار جامعه و همچنین بررسی زیر ساخت های اجرای حقوق شهروندی در سمنان در زمره مفاد این تفاهم نامه هستند.

وی در حاشیه امضای این قرار داد بیان داشت: استان سمنان در زمینه اجرای حقوق شهروندی حداقل چهار سال از سایر استان های کشور جلوتر است، لذا اجرای طرح پایلوت حقوق شهروندی در این استان از امروز آغاز می شود.

دستيار ویژه رئيس‌جمهور در حقوق شهروندی افزود: انسجام و هماهنگی مردم و مسئولان استان سمنان در اجرا و رعایت حقوق شهروندی بی‌نظیر و مثال‌زدنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار