مدیر موفق از فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره می گیرد

مدیر کل دفتر دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش در بوشهر گفت : مدیر مدرسه موفق مدیری است که در بهره گیری از فناوری اطلاعات و هنر ارتباطات توانمند باشد و موجب پویایی مدرسه شود .

کد مطلب: ۶۰۶۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر ، عظیم محبی افزود : در برنامه تعالی ، مدیریت مدرسه به عنوان یک سیستم و سازمان تعریف شده که شامل فرایند درون داد و برون داد است .

محبی تصریح نمود : ایجاد سلامت شادابی و تحرک در مدارس نقش اساسی در افزایش کارایی مدارس دارد و یادگیری سازمانی عامل کلیدی کیفیت و تحول در مدرسه می باشد .

محبی تاکید نمود : مدیریت برمبنای مشارکت جویی و نقد پذیری گامی مهم برای موفقیت مدیران است .

محبی در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت : یک روش بر اساس فرم نظر خواهی از خود دانش آموز ، خود اولیا و آزمونهای مشاوره ای ،نظر مشاور و نظر معلم که شصت و پنج امتیاز می شود بعلاوه سی و پنج امتیاز از عملکرد دانش آموز که در فرم هدایت تحصیلی اولویت بندی صودت می گیرد . این یک روش است که به دانش آموز کمک می کند تصمیم بگیرد .

محبی گفت : روش دوم ، بر اساس عملکرد درسی دانش آموزان انتخاب رشته انجام می شود . دانش آموزانی که نمره درسی ریاضی و علوم آنها چهارده و سیزده و یا بالاتر از این باشند می توانند رشته ریاضی وعلوم تجربی انتخاب کنند .

مدیر کل دوره اول آموزش متوسطه وزارت تصریح کرد : برای رشته های دیگر هم دانش آموزان بر اساس عملکرد درسی شان انتخاب رشته می کنند در جای که ظرفیت محدود تر باشد اولویت هایی برای آنها فراهم شده است اما ما توصیه می کنیم و پیشنهاد می کنیم که دانش آموزان بر اساس همان آزمونهای مشاوره ای و نظر مشاور ، و شناخت از شرایط جامعه و با مشورت رشته ای را انتخاب کنند که در آینده تحصیلی و شغلی برایش موثر تر باشد .

محبی در مورد حجم برخی از کتب درسی با ساعت آموزشی مثلا تدریس علوم تجربی پایه های هفتم تا نهم سه ساعت در هفته است که تناسبی با حجم محتوی کتاب علوم تجربی در این پایه ها ندارد نیز گفت : البته این حرف بصورت کلی درست است . سازمان پژوهش که کتابهای درسی را می نویسد تلاش کرده متناسب با همین سه ساعت برنامه را تنظیم کند .

وی افزود : ولی درس علوم تجربی نیازمند آزمایشگاه و کارهای عملی هم هست معلمان این نقد را دارند که در حال بررسی است .

وی یکی از مهمترین کارها برای دانش آموزان متوسطه اول شرکت فعال در جشنواره خوارزمی دانست .

محبی تاکید نمود : معلمان بیشتر آزمایشگاه ها و کارگاه ها را فعال کنند تا مهارتهای عملی و کاربردی دانش آموزان افزایش یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار