نماینده مردم قم در مجلس شوای اسلامی:

تمام تلاش ها باید برای ارتقای منزلت فرهنگیان صورت گیرد

نماینده مردم قم با بیان اینکه نباید در اهمیت نقش و جایگاه آموزش و پرورش و اثر بخشی این نهاد مقدس درتوسعه همه جانبه به عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه تردید کرد گفت : تمام تلاش ها برای ارتقای جایگاه و منزلت فرهنگیان به کار گرفته شده و نخواهیم گذاشت منافع ملی قربانی نگاهد های بخشی فردی شود.

کد مطلب: ۶۰۶۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: هیچ مسئولی نباید نسبت به برنامه های آموزش و پرورش و تلاشگران این عرصه بی تفاوت باشد چرا که بی تفاوتی به این نهاد مقدس که مبنای توسعه همه جانبه است خیانت بزرگ محسوب می گردد.
وی تاکید کرد : اگر به آموزش و پرورش توجه شود نفع آن به همه دستگاه ها و نهادهای کشوری برمی گردد که بدون شک لوازم رشد و تعالی را فراهم خواهند نمود
ذوالنوری با بیان این که نگاه به آموزش و پرورش باید تغییرکند گفت : در حال حاضر این نگاه بخشی نگری است که باید حذف شود واز سویی باید زیر ساخت ها به خوبی مورد توجه قرارگیرد.
وی اضافه کرد :علاقه ای که در آموزش و پرورش وجود دارد همسو ومنطبق با فطرت الهی و انسانی است وبرهمین اساس است که دغدغه آموزش و پرورش و ارتباط روحی و معنوی و اهتمام به مسائل دیگران این نهاد مقدس را نسبت به سایر دستگاه ها و نهادها برجسته تر ساخته است.
وی افزود :کارمعلم وقتی برای خدا شد مسئولی خداباور نیز تربیت خواهد شد اما نباید ازاین مساله غفلت نمود که با حل مشکل و توجه به خواسته های به حق فرهنگیان عزیزاست که می توان اتفاقات خوب و مبارک رادرهمه شرایط در وجود این عزیزان مشاهده کرد.
ذوالنوری دغدغه برای آموزش و پرورش راجدی برشمرد و گفت: اگر شرایط یک زندگی ایده آل و قابل قبول را برای این قشرزحمت کش ،عظیم و فرهیخته جامعه فراهم کنیم دیگر وی جز به مساله آموزش و تربیت به مسئله دیگری نخواهد اندیشید و ازانجام برخی کارهای غیرمربتط با آموزش وپرورش فاصله خواهد گرفت
وی گفت : مشکل عمده مسائل کشوردریک جمله به دولت ها برمی گردد چرا که که درجاهایی که باید باشند حضورندارند ودرجاهایی که نباید حضوری داشته باشند حضورآنان برجسته است لذا انتظارمی رفته ومی رود که دولت های محترم درادوارمختلف درآموزش و پرورش حضورجدی تر داشته باشند و هم اکنون نیز دولت محترم آموزش و پرورش را مورد توجه ویژه قراردهد.
عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آموزش و پرورش پایه ای محکم داشته باشد دشمن توان نفوذ به جامعه را پیدا نخواهد کرد لذا بر همه وظیفه است برای آموزش و پرورش تلاش کنند.
وی تصریح کرد : هدایت اشخاص زنده کردن عشق است و این دروجود معلمین عزیزمان نهادینه شده است و این قشر جامعه هستند که در صورت آرامش و آسایش خاطر جامعه را زنده تر، با نشاط ترو پویا ترکنند.
ذوالنوری درادامه از همدلی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی سخن گفت و افزود : مجمع نمایندگان استان قم با برگزاری جلسات مناسب و در سایه همدلی برای مرتفع کردن مشکلات استان تلاش می کند و تاکنون این مجمع 7 جلسه را برای بررسی مشکلات استان ورفع آن ها درمجلس برگزار کرده که برکات خوبی را به همراه داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار