معاون حقوقی رییس جمهور:

در عرصه تبلیغات انتخابات باید فرهنگ شهدا و انصاف را رعایت کرد

معاون حقوقی رییس جمهور گفت:تلاش دیپلمات ها و مذاکره کنندگان دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم ها، اقدامی ایثارگرانه و در راستای راه شهیدان است.

کد مطلب: ۶۰۶۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حجت ‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در آیین گرامیداشت روز شهدا و تجلیل از خانواده های شهدای فرهنگی، گفت: منشور حقوق شهروندی یک تعارف سیاسی نبوده، بلکه دستوری اجرایی از سوی رییس جمهور است که مسئولیت اجرای قوانین اساسی را بر عهده دارد.
معاون حقوقی رییس جمهور گفت: مفاد منشور حقوق شهروندی در راستای ایجاد جامعه ای در تراز آرمان شهیدان است تا در آن ظلمی صورت نگرفته و مردم با آگاهی از حقوق خود، در محیط زندگی و دادگاهها از حق خود دفاع کنند.
منشور حقوق شهروندی، ترجمان قانون اساسی،آرمان انقلاب و شهدا
معاون حقوقی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مفاد این منشور، ترجمان قانون اساسی و آرمان انقلاب اسلامی و شهدا است، گفت: در صورت اجرای این منشور جامعه ای در تراز مدینه فاضله اسلامی بوجود می آید و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیز برای استقرار چنین ارزش هایی در جامعه جان خود را فدا کردند.
تحت پوشش بودن 3 میلیون خانواده شهدا و ایثارگران
وی با اشاره به آمار 225 هزار و 790 نفری شهدا و همچنین 3 میلیون و 322 هزار خانواده شهدا و ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید، گفت: این امر نشانگر این است که جامعه در سایه شور، نور معنویت، ایثار و فرهنگ شهادت بیمه شده است.
تلاش دیپلمات ها برای رفع تحریم در راستای راه شهیدان بود
انصاری با بیان اینکه اگر امروز شهدا در بین ما بودند، عمران، آبادی، اشتغال و سرمایه گذاری داخلی، خارجی و خروج از رکود را طلب می کردند، اظهار داشت: تلاش دیپلمات ها و مذاکره کنندگان دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم ها، اقدامی ایثارگرانه و در راستای راه شهیدان است.
برخی اقدامات شاخص دولت یازدهم
معاون حقوقی رییس جمهوری ادامه داد: اقدامات و تلاش های دولت یازدهم برای محرومیت زدایی و سرمایه گذاری در دورترین نقاط کشور و حتی راه اندازی اتاق عمل جراحی در شهرستانی در نقطه مرزی کشور و همچنین خوکفایی در گندم در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به خارج ، ادامه راه و آرمان شهیدان و ایثارگران است.
حجت‌الاسلام انصاری تلاکید کرد: باید دست به دست هم دهیم تا کشور که میراث شهیدان و امام راحل است را ساخته و مشکلات را برطرف کنیم.
2 میلیون و 400 هزار تومان میانگین پرداختی به معلمان در سال 95
معاون حقوقی رییس جمهوری تصریح کرد: دولت تدبیر و امید علیرغم همه مشکلات از جمله کاهش قیمت نفت و بدهی های گذشته توانست میانگین پرداختی ها در وزارت آموزش و پرورش را از یک میلیون و 200 هزار تومان در سال 92 به 2 میلیون و 400 هزار تومان در سال 95 یعنی 100 درصد افزایش، ارتقا دهد.
انصاری افزود: در همین حال طرح رتبه بندی معلمان اجرا شد و اصلاح قانون پرداخت ها در هیات دولت بررسی شده و برای پرداختی به حق التدریسان همانند شاغلان رسمی در بودجه سال 96 پیش بینی های خوبی شده است.
پرداخت یک هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش در آینده نزدیک
معاون حقوقی رییس جمهوری تاکید کرد: تاکنون 4 هزار میلیارد تومان معوقات فرهنگیان پرداخت شده است؛ یک هزار میلیارد تومان تا آخر سال پرداخت می شود و در سال آینده نیز 8 هزار میلیارد تومان مابقی پرداخت خواهد شد.
بودجه 36 هزار میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش
حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به بودجه 36 هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه گفت: دولت تدبیر و امید 100 درصد اعتبارات آموزش و پرورش را تخصیص داده است.
اختصاص 3 میلیارد دلار برای بازسازی مدارس
معاون حقوقی رییس جمهوری، اختصاص اعتباری بالغ بر 3 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای ایمن سازی و بازسازی مدارس را از دیگر اقدامات دولت یازدهم برای رشد و پیشرفت وضعیت فرهنگیان و رفاه دانش آموزان در کشور برشمرد.
انصاری با اشاره به تلاش های شبانه روزی دستگاه دیپلماسی کشور برای تنظیم سند برجام، گفت: این سند بر پایه های محکم حقوقی استوار است و حتی رییس جمهور کنونی آمریکا نیز نمی تواند برجام را از لحاظ حقوقی نقض کند.
آثار رفع تحریم ها در همه حوزه ها در حال ظهور است
معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان اینکه آثار رفع تحریم ها در همه حوزه ها در حال ظهور است، به منویات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: امروز 22 هزار واحد صنعتی و بنگاه اقتصادی نیمه تعطیل و تعطیل با اعطای تسهیلات فعال شده است.
حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در سال1396 اظهار داشت: در عرصه تبلیغات انتخاباتی باید فرهنگ شهیدان و همچنین انصاف که اولین شرط انسان بودن و انقلابی ماندن است، را رعایت کنیم.
معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: نباید اجازه داد یاران امام، انقلاب و رهبری تخریب شوند و به دشمنان به اهداف خود برسند.
انتقاد از عملکرد صدا و سیما
انصاری ضمن انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پوشش خدمات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در نقاط مختلف کشور و مناطق محروم، از رسانه ها بویژه صدا و سیما خواست تا در بیان و انعکاس اخبار دولت در زمینه محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مردم تلاش کرده و بذر امید را در دل مردم بکارند.
معاون حقوقی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: شهادت پاداش کسانی است که با ایمان خود در مسیر حق تعالی زیستند و باید در راستای ترویج فرهنگ شهادت در کشور تلاش کنیم.
انصاری ادامه داد: مساله فرهنگ، شهادت و جهاد، یک خواسته قلبی، آمادگی روحی و فرهنگ زندگی است که جامعه دارای چنین فرهنگی، جامعه ای مطلوب به حساب می آید.
معاون حقوقی رییس جمهوری تصریح کرد: اگر فرهنگ شهادت در جامعه جاری شود، استقلال کشور حفظ شده و آسیب های اجتماعی نظیر فقر، تبعیض، فساد، گرانفروشی، قتل، جنایت و مظاهر تباهی از بین خواهد رفت.
انصاری با اشاره به اینکه امروز دروغ و تهمت و همچنین بازپخش آن در فضای مجازی، علیه یک مومن، مسئول، یار امام و انقلاب و اقوام کشور گناهی بزرگ است، اظهار داشت: ابزار علمی باید در جهت خدمت به خداوند، گسترش عدل و انصاف، اخلاق، برادری و ترویج فضائل انسانی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار