سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان

تعامل بین خانه و مدرسه به پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت کمک خواهد کرد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در نشست کارشناسان انجمن اولیا و مربیان مناطق و شهرستان ها با گرامیداشت روز بزرگداشت شهید گفت : اگر می خواهیم جامعه ای پیشرفته داشته باشیم و مفاهیم فرهنگی در جامعه به درستی نهادینه شود و مسیر توسعه ، پیشرفت و تعالی را به خوبی طی کنیم ، باید این احساس را در خودمان زنده کنیم که نقش تک تک ما در این مسیر تعیین کننده و سازنده است .

کد مطلب: ۶۰۶۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ، خدانظر دریکوند افزود : اگر تعامل بین خانه و مدرسه به خوبی صورت گیرد بسیاری از مسائل و مشکلات در فرایند تعلیم و تربیت حل خواهد شد

وی خاطر نشان کرد : هر چه ما در عرصه آموزش موفق عمل کنیم ، تا زمانی که دانش آموز به تربیت مطلوب نرسیده باشد که به حقوق و تکالیف خود آشنا شود و رعایت حقوق دیگران را محترم بشمارد ، سودی به حال جامعه نخواهد داشت .

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که جامعه به افرادی نیاز دارد که خود را در خدمت جامعه بدانند و از خدمت کردن به دیگران احساس لذت کنند و افزود : شهروند مطلوب کسی است که به حریم خصوصی دیگران احترام می گذارد ، حقوق شهروندی را رعایت می کند ،نحوه برخورد صحیح با خانواده را می داند و مهارتهای زندگی را به درستی فرا گرفته است .

وی تحقق کامل اهداف تعلیم و تربیت را در ارتباطو تعامل بین خانه و مدرسه تلقی کرد و افزود : باید شیوه ها و روش های تربیتی بین خانه و مدرسه را هماهنگ کرد و سبک فرزند پروری را به خانواده ها آموزش داد .

دریکوند بر تقویت رابطه بین اولیا و مربیان تاکید کرد و افزود : اگر سطح مشارکت بین خانه و مدرسه را به مشارکت های مادی والدین محدود کنیم به اهداف انجمن اولیا و مربیان به درستی عمل نکرده ایم .

دریکوند مشارکت های فکری و فرهنگی را از جمله اولویت های انجمن های اولیا و مربیان برشمرد و گفت :نقش انجمن اولیا و مربیان در پیشبرد اهداف مدرسه و اعتلای علمی و فرهنگی دانش آموزان تعیین کننده و مهم است و باید به این مطلب باور و اعتماد داشت .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد : یا باید مسئولیت و وظیفه ای را قبول نکرد ،یا آنرا تمام و کمال به درستی انجام داد .

دریکوند به عبرت آموزی از شهیدان هم اشاره کرد و افزود : شهیدان به رسالت و مسئولیت خود به درستی عمل کردند و به خاطر حفظ کیان میهن از همه چیز خود گذشتند و ما هم وظیفه دار یم امانت دار خوبی باشیم و به رسالت خود عمل کنیم .

وی امید و پشتکار را لازمه موفقیت در کارها عنوان کرد و افزود : اگر در مسیر حرکت خود احساس کردیم که موفق نیستیم باید روش خود را تغییر دهیم تا زودتر به اهداف برسیم .

دریکوند دفاع از فرهنگ و اصالت را مهم برشمرد و گفت : لرستان فرهنگ ریشه دارو اصیلی دارد که باید نخبگان فرهنگی این رسالت را درک کنند و به خوبی فرهنگ غنی مردم لر را به همگان معرفی کنند

وی در ادامه به برخی از سوالات کارشناسان انجمن اولیا و مربیان پاسخ گفت . فضل اله سالاری رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان هم به برگزاری کارگاه آموزشی مدرسان خانواده با حضور 180نفر از مدرسان خانواده مناطق و شهرستانها اشاره کرد و گفت : تعامل بین خانه و مدرسه تضمین کننده تحقق بسیاری از اهداف کلان تعلیم و تربیت است .

وی تصریح کرد : اگر ارتباط اثر بخشی بین اولیا و مربیان ایجاد شود و روش های تربیتی آنها هماهنگ و همسو شود ؛ دانش آموزان متناسب با اهداف سند تحول بنیادین تربیت خواهند شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار