بایدمانند حضرت زینب (س) پیام شهیدان را به نسل آینده ساز انتقال دهيم

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم رونمایی از تمثال شهیدان در آموزش و پرورش ناحیه دو خرم آباد گفت : 22اسفندماه روز بزرگداشت شهدا ست و سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) است ..

کد مطلب: ۶۰۶۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ، خدانظر دریکوند افزود : عطر شهیدان در جامعه پیچیده شده است و پیام و آرمان شهدا رسالت سنگینی است که باید زینب وار به نسل جوان و آینده ساز جامعه انتقال داده شود .

وی با گرامیداشت یادو خاطره شهدا و ایثار گران به جمله ای از دکتر شریعتی اشاره کرد و افزود : آنان که رفتند ، کاری حسینی کردندو آنها که مانده اند باید کاری زینبی کنند ، وگرنه یزیدی اند .

دریکوند در ادامه به 3واژه ی حسینی ، زیبنی و یزیدی در این جمله اشاره کرد و افزود : حسینی بودن نماد کسانی است که به خاطر عزت ، اقتدار و سربلندی میهن خود و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از تمام هستی خود گذشتند و خود را در راه آرمان ها و اعتقادات خود فدا کردند .

وی دسته دوم را جا ماندگانی عنوان کرد که میراث دار شهدایند و افزود : ما که ماندیم وظیفه و رسالت سنگینی بر دوش داریم و باید همچون زیبنب (س) پیام سرخ شهیدان را به نسل های آینده منتقل کرد .

دریکوند تصریح کرد : اگر زینب (س) نبود پیام امام حسین (ع) در کربلا می ماند و عالم گیر نمی شد . وی ادامه داد : امروز ما مانده ایم و میراث شهیدان و باید طوری عمل کنیم که شرمنده شهدا نشویم .

دریکوند در ادامه قانون را فصل الخطاب همگان برشمرد و گفت : مقام معظم رهبری در سخنانی رعایت قانون را وظیفه همگان عنوان می کنند و عمل به قانون و قانون مندی را رسالت مردم و مسئولین می دانند .

وی خدمت به مردم و داشتن وجدان کاری را مهمترین مشخصه حرکت در مسیر شهدا عنوان کرد و افزود : امنیتی که امروز در کشور ما وجود دارد ، مرهون و مدیون رشادت ، شجاعت ، پایمردی و از خود گذشتگی شهیدانی است که از جان شیرین خود گذشتند تا ما در شادی ،نشاط و امنیت زندگی کنیم .

دریکوند اقدام تحسین برانگیز مدیران آموزش و پرورش ناحیه دو را در رونمایی ثمثال شهیدان ستودنی برشمرد و افزود : این اقدام در عین حال که بسیار ارزشمند است ، ولی مسئولیت و رسالت ما را هم سنگین تر می کند .

وی تاکید کرد : بعد از این انتظارمردم از ما بیشتر می شود و توقع دارند که مانند شهیدان به وظیفه خود به درستی عمل کنیم و پیام شهیدان را به گوش مردم برسانیم .

دریکوند در ادامه بر این نکته عمل کنیم امروز ما وظیفه داریم که با نوآوری ، خلاقیت ،وظیفه شناسی ، مسئولیت شناسی و وجدان کاری از تمام توان و همت خود برای پیشرفت و توسعه جامعه استفاده کنیم .

قبل از سخنان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان ، مجتبی بهمنیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان خرم آباد شهیدان را نماد عزت و اقتدار کشور عنوان کرد و گفت : ما وظیفه داریم که نگذاریم نام و یاد شهیدان در گردش روزگار فراموش شود .

وی تاکید کرد : شهیدان با رفتن خود امانت بزرگی را بر گردن ما نهادندو ما باید از این امانت حفاظت و نگهداری کنیم . وی تاکید کرد : تا زمانی که نام و یاد شهیدان در این کشور زنده است ، دشمنان ما نمی توانندهیچ آسبیی به این کشور وارد کنند در ادامه با حضورسرهنگ بازگیر فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد .

محمدی فرمانده بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه دو خرم آباد و جمعی از فرهنگیان مراسم رونمایی از تمثال شهیدان برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار