فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمان:

شورای آموزش و پرورش برای تحقق مشارکت مردم

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمان در جلسه این شورا که به میزبانی دبیرستان فرزانگان دور اول ناحیه دو برگزار شد، گفت: شورای آموزش و پرورش برای تحقق مشارکت مردم در فعالیت های مختلف تعلیم و تربیت و نظارت بر روند کار آموزش و پرورش پایه گذاری شده است.

کد مطلب: ۶۰۶۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،محمد علی توحیدی بیان داشت: در دین اسلام تاکید شده است که نباید امروز با دیروز یکی باشد و شورا نیز بحمدالله جایگاه بهتر و فعال تری نسبت به قبل داشته است .

وی با اشاره به جامع و کامل بودن قوانین شورا گفت: قانون‌گذار فعالیت‌هایی از قبیل برنامه‌ریزی برای استحکام اعتقادات دینی و مکارم اخلاقی دانش‌آموزان، توسعه فعالیت‌های فنی‌ و حرفه ای، تامین منابع غیر دولتی برای مدارس، سازماندهی منابع انسانی، فضای آموزشی، تامین رفاه و معیشت فرهنگیان، ایجاد هماهنگی و همکاری بین نهادها و دستگاه‌ها اعم از دولتی و غیر دولتی از جمله وظایف پیش‌بینی شده در قانون این شورا می باشد .

توحیدی افزود : یکی از کارهای مورد تایید اسلام مشورت است و مشورت پویشی است که به انسانها کمک می‌کند تا با استفاده از آراء و نظرات و دید گاه‌های مختلف، توانایی‌ها و استعدادهای خود و دیگران را بشناسند .

فرماندار کرمان بیان داشت: از آنجا که یکی از آموزه‌های اصلی دین مبین اسلام اصل مشورت است، شورای آموزش و پرورش یکی از شوراهای مهم کشور است که نقش اساسی در حوزه تعلیم و تربیت دارد .

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمان در ادامه افزود: به دلیل کمبود فضاهای رفاهی در بسیاری از استانها، ناگزیر به استفاده از امکانات مدارس هستیم و در این خصوص هدف اصلی حفظ شأن و حرمت فرهنگیان می باشد .

توحیدی اظهار داشت: از هم اکنون لازم است برنامه ریزیهای لازم در خصوص هفته بزرگداشت مقام معظم صورت گیرد و جایگاه عنصر اصلی تعلیم و تربیت به جامعه شناسانده شود .

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه اسکندری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان و دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان طی سخنان کوتاهی ضمن سپاسگزاری از تلاش های اعضای شورا طی یک سال گذشته گفت: بهترین ها در این شورا جمع شده اند تا در مورد مهمترین نهاد تربیتی جامعه یعنی آموزش و پرورش تصمیم گیری شود و باید بدانیم این تصمیمات در سرنوشت آموزش و پرورش تاثیر بسزایی دارند و دقت و پیگیری لازم در این خصوص مورد نیاز است .

آشور ماهانی کارشناس مسئول تعاون و رفاه معلم ناحیه یک کرمان تعداد 74 مدرسه و 720 کلاس را آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی اعلام کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار