برگزاری سمینار یکروزه دیابت در دانشگاه آزاد اراک

سمینار یکروزه دیابت به همت باشگاه پژوهشگران جوان و انجمن های علمی گروه مامایی، پرستاری و بهداشت دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در تالار امیر کبیر این دانشگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۶۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، یکی از اعضای هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در این سمینار گفت:دیابت یک اختلال سوخت و سازی در بدن است که در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.

سون طلایی افزود: دیابت دو نوع اصلی دارد. در دیابت نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو، مقاوت پیشرونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولیدانسولین منجر شود.

وی ادامه داد: در دیابت نوع دو مشخص است که عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند.

در ادامه این سمینار ۷ سخنرانی از مجموع ۲۳ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش توسط دانشجویان ارائه شد.

تمامی مقالات ارسال شده توسط ۵ داور به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفت و در پایان تنها ۷ مقاله جهت ارائه در روز همایش انتخاب شد.

سخنرانی ها در دو پانل مجزا ارائه شد که در هر پانل 3 داور حضور داشتند و در پایان زهرا یوسفی قلعه نو دانشجوی مامایی سخنران برتر اول، عارفه آزاد سیر دانشجوی بهداشت خانواده و امیرحسین سبزه علی دانشجوی پرستاری مشترکا سخنران برتر دوم و امیر محمد ادریس آبادی دانشجوی بهداشت عمومی سخنران برتر سوم انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار