یادواره شهدای فرهنگی استان لرستان برگزار می‌شود

سرپرست آموزش و پرورش استان لرستان در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 95 با گرامیداشت هفته بزرگداشت شهید گفت: یادواره شهید فرهنگی لرستان در سال ۹۶ برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۰۶۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان؛ خدا نظر دریکوند افزود : براساس مصوبه شورای ترویج ایثار و شهادت استان ،برنامه ریزی شده تا به منظور ترویج فرهنگ ایثار ،جهادو شهادت و زنده نگهداشتن یاد و آرمان شهدا ،یادواره شهدای فرهنگی به میزبانی آموزش و پرورش استان لرستان برگزار شود.

دریکوند در ادامه به نشست استانداران ادواری لرستان و استانداران لر تبار کشور اشاره کرد و افزود : روحیه تلاش ، جدیت و چشتکار استاندار اين استان می تواند به توسعه و پیشرفت استان سرعت بخشیده و به رونق کارو تولید منجر شود .

وی از حمایت های استاندار نیز تقدیرکرد و گفت : نگاه جامع ایشان به مقوله تعلیم و تربیت همیشه برای ما کمک کننده بوده است .

وی خاطر نشان کرد : 187شهید فرهنگی و 907 شهید دانش‌آموز در استان لرستان وجود دارد که این یادواره شهدا برای گرامیداشت 218 شهید فرهنگی و دانشجو معلم استان برگزار می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش استان لرستان در ادامه ساماندهی بهینه منابع انسانی و شفافیت درآمدهای اختصاصی را دو موضوع مهم در دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود : در سطح وزارت این دو مقوله با حساسیت دنبال می شود و استان لرستان هم تلاش می کند تا در این حوزه ها کارشناسی شده و با برنامه حرکت کند .

وی در ادامه به خروج بیش از یک هزار نیرو از آموزش و پرورش در سال آینده خبر داد و گفت : با توجه به مازاد بودن نیرو در برخی مناطق و شهرستانها استمرار خدمت نیروهای بازنشسته به هیچ عنوان در دستور کار این اداره کل وجود ندارد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی کلاس‌های تقویتی وآمادگی کنکور برای دانش‌آموزان مناطق محروم استان اشاره کرد و افزود : اگر بتوانیم با کمک دستگاههای دیگر مانند شهرداری‌، بانک‌ها و اداراتی که درآمدزا هستند کلاس‌های تقویتی و کنکوری را در مدارس مناطق محروم ، به صورت رایگان برای دانش آموزان راه اندازی کنیم، هم باعث ارتقاء کیفیت تحصیلی آنان می‌شودو هم جایگاه استان را در کنکور سراسری ارتقاء می دهد.

دریکوند در ادامه به ابلاغ مبالغ هنگفتی از طرف شهرداری ها برای مراکز آموزشی و فرهنگی تحت عنوان عوارض شهرداری اشاره کرد و افزود : پرداخت این عوارض هم از عهده آموزش و پرورش خارج است و هم بر اساس قانون اخذ عوارض از مراکز آموزشی و فرهنگی که خدمات عام المنفعه رایگان ارائه می کنند و درآمد اختصاص هم ندارند ؛چندان قانونی به نظر نمی رسد .

وی در ادامه به تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاهها اشاره کرد و افزود : آموزش و پرورش تعامل با سایر دستگاهها را یک برنامه راهبردی می داند و با کمک سایر دستگاهها برنامه های مختلفی مانند همیار پلیس ، طبیعت یاران ، سفیران سلامت ريال سفیران استاندارو همیار مالیاتی را اجراء می کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار