معاون پژوهشی دانشگاه آزاد به پانا خبر داد؛

جلوگیری از سرقت علمی در دانشگاهها/راه اندازی سامانه اصالت سنج

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد از نهایی شدن سامانه اصالت سنج به منظور جلوگیری از سرقت علمی تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۶۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم واشقانی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به طراحی سامانه اصالت سنجش در دانشگاه آزاد به منظور جلوگیری از تقلب علمی اظهارداشت: سامانه ای تحت عنوان اصالت سنج علمی برای جلوگیری از سرقت علمی در دانشگاه آزاد طراحی شد و بر اساس آن همه مراکز دانشگاهی دانشگاه آزاد می بایست پایان نامه ها و رساله های دانشجویی را در این سامانه بارگذاری کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به واحدهای دانشگاه آزاد فرصت دادیم تا اردیبهشت ماه سال آینده پایان نامه ها را ارسال کنند و پس از آن تاییدیه سامانه اصالت سنج را داشته باشند.

واشقانی فراهانی یادآور شد: کیفیت پایین برخی مقاله های علمی و عدم دسترسی استادان، دانشجویان و پژوهشگران به پایگاه های معتبر علمی از جمله مشکلات این حوزه دانشگاه به شمار می رفت .

وی همچنین درباره بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد در سال 96 نیز گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد نه تنها کاهش نمی یابد بلکه با توجه به تمام کمبودهای اعتباری در کل دانشگاه، بودجه پژوهشی با رشد خوبی مواجه است.

واشقانی فراهانی افزود: بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد 11 درصد است که از طریق درآمدهای شهریه و غیر شهریه تأمین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار