امام جمعه اردبیل:

فرهنگ احسان و نیکوکاری در کشور ترویج یابد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: فرهنگ دینی ، ملی و انسانی ما اقتضا می کند که در خوشی ها و سختی ها شریک همدیگر باشیم و این اوج بلوغ یک ملت است.

کد مطلب: ۶۰۵۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: جامعه ای که در آن عده ای بهره مند و عده ای محروم باشند، جامعه بی رحم بوده و جامعه اسلامی و انسانی نیست .
وی گفت: جامعه ای که تماشاگر مشکلات انسانی باشد و با آداب و رسوم غلط و اشاعه فرهنگ اشرافی ، اسراف ، تبذیر و تبرج جاهلی و اشرافی بر مشکلات مردم بیفزاید، جامعه ای بی رحم است و بلا در انتظار چنین جامعه ای خواهد بود .
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز اظهار کرد: ما همه در استان یک خانواده را تشکیل می دهیم و لذا شایسته است افراد متمول استان حق مستمندان را ادا کنند .
عاملی افزود: آموزش دینی ما می گوید که اگر در شهری یک نفر گرسنه بخوابد خداوند در روز قیامت نگاه رحمت خود را از اهل آن شهر دریغ می نماید .
وی با اشاره به سفارش حضرات معصومین (ع) برای رسیدگی به مستمندان و اینکه درد آنها را درد خود دانسته اند گفت: غمگساری با مستمندان ، غمگساری با حضرات معصومین (ع ) است .
امام جمعه اردبیل با اشاره به هفته منابع طبیعی از اینکه سرانه فضای سبز استان به 8 متر هم نمی رسد، انتقاد کرده و گفت: میانگین سرانه فضای سبز در کشور 12 متر و در جهان 22 متر است .
وی بیان کرد: توسعه فضای سبز و حفظ آن جز عبادات موکد در اسلام است و از سیره حضرات معصومین (ع) می باشد و در زمان ما یک ضرورت است .
عاملی اضافه کرد: با صنعتی شدن زندگی بشر و ازدیاد آلاینده ها فقر اکسیژن در زندگی بشر بیداد می کند و گازهای مهلک و خطرناکی از جمله دی اکسید کربن در هوای شهرها سال به سال زیاد شده و سلامتی افراد را تهدید می کند ، در چنین شرایطی درختکاری راه حلی مناسب برای مبارزه با آلودگی های مذکور به شمار می آید .
نماینده ولی فقیه در استان همچنین از اقدام شایسته مجموعه ای از ادارات و غیر ادارات به غرس حجیم درخت در عید امسال، از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه محقق اردبیلی ، سپاه حضرت عباس (ع)، فرودگاه و شهرداری تجلیل کرد .
وی همچنین از مدیریت منابع طبیعی استان و همکاری مدیریت ارشد استان در تصمیم به غرس نهال در جاده خلخال ، از اردبیل تا آراللو و همچنین در جاده اردبیل - مشگین شهر تا منطقه سامیان تجلیل کرد و آن را قدمی بزرگ و استثنایی در تاریخ غرس نهال در استان دانست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار