مجلس دانش آموزی باید کارگاه تولید ایده باشد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جمع نمایندگان مجلس دانش آموزی گفت: مجلس دانش اموزی باید کارگاه تولید ایده های جدید باشد و باید این ایده ها را از بدنه دانش آموزان جذب کند.

کد مطلب: ۶۰۵۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ مهدی فیض که امروز شنبه 21 اسفند 95 در آخرین جلسه مجلس دانش آموزی در سال 95 در جمع نمایندگان این مجلس حضور داشت بخش دوم سخنان خود را به کارکردهای مجلس دانش آموزی و ساز وکارهای مناسب آن اختصاص داد و گفت: اگر بتوانیم کارکردهای مجلس را ساختارمند کنیم می توانیم با توجه به این کارکردها ساز و کارهایی تعریف کنیم.

وی افزود: یکی از کارکردهای مجلس دانش اموزی کارکرد نظارتی و ارزیابی است. این که به عنوان نماینده دانش آموزان بتوانید اطلاعات را منتقل کنید و نقش نظارتی خود را جدی بگیرید و البته باید برای این موضوع ساز و کار داشته باشید یعنی اظهار نظر کردن به نمایندگی از سایر دانش آموزان ساز و کار می طلبد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کارکرد دیگر مجلس دانش آموزی ایده افرینی است. یعنی ساز و کاری که ایده ها از بدنه دانش آموزی کشور جذب شود. مجلس دانش آموزی باید کارگاه تولید ایده و مولد ایده های جدید باشد که این هم ساز و کار خاص خود را می طلبد.

وی کارکرد مشورتی را سومین کارکرد این مجلس عنوان کرد و گفت: البته این کارکرد باید از طرف آموزش و پرورش درخواست شود و من معاون پرورشی بیش از همه مسئولان آموزش و پرورش باید از شما مشورت بگیرم.

فیض ادامه داد: نقش بعدی مجلس نقش نظرسنجی است که می تواند جنبه رفراندومی و استفاده از ظرفیت حداکثر دانش آموزان برای تصمیم گیری های کلان داشته باشد. یعنی مجلس دانش آموزی می تواند منتقل کننده نظر اکثریت دانش آموزان به تصمیم سازان باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی حاضر در این نشست گفت: زمانیکه شما نقش نمایندگی ایفا می کنید باید از شخصیت حقیقی خود فاصله بگیرید و به شخصیت حقوقی خود نزدیک شوید یعنی از من حقیقی خود به من نماینده یک جمعیت دانش آموزی برسید و این موضوع مستلزم این است که شما اطلاعات کافی از جمعی که آن را نمایندگی می کنید داشته باشید و از نظر آنها آگاه باشید.

فیض بخش پایانی سخنان خود را به موضوع حقوق دانش آموزی که قرار است در مجلس دانش آموزی بررسی و تدوین شود گفت: این حقوق باید مبنای مشخص داشته باشد یعنی باید مشخص باشد این حق بر گردن کیست. در این مورد باید از قرآن بیاموزیم که هر جا صحبت از حق است ادا کننده حق هم مشخص است لذا من از دوستان خواهش می کنم از منابعی چون رساله حقوقی امام سجاد (ع) در تدوین این سند استفاده کنند تا سندی مبتنی بر آموزه های دینی ما باشد.

آخرین نشست مجلس دانش آموزی طی روزهای 21 و 22 اسفند 95 با حضور مسئولان کشوری و مدیران آموزش و پرورش در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار