خبرنگاران پانا از بهترین سرمایه های آموزش و پرورش هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست صمیمی با خبرنگاران خبرگزاری پانا گفت:خبرنگاران پانا از بهترین سرمایه های آموزش و پرورش هستند که در حوزه های گوناگون دانش، بینش و بصیرت دارند.

کد مطلب: ۶۰۵۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی در نشست صمیمی با خبرنگاران پانا که صبح امروز در سازمان دانش آموزی خراسان رضوی برگزار شد به سوالات خبرنگاران پانای شهرستان مشهد پاسخ داد
وی در این نشست گفت: خبرنگاران پانا مهترین سرمایه های آموزش و پرورش هستند که در حوزه های گوناگون دانش، بینش و بصیرت دارند نگاه بسیارخوبی به مسائل آموزش و پرورش دارند و با این نگاه توانسته اند جایگاه این خبرگزاری را ارتقا بخشند؛ لازم است شرایط مطلوب تری برای برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی این دانش آموزان فراهم شود؛
کاظمی در ادامه اظهار کرد: خبرنگاران خبرگزاری پانا دارای نگاه خلاق و حرفه ای هستند و تلاش ۱۵ ساله دانش آموزان باعث شده است خبرگزاری پانا روز به روز حرفه ای تر شود و خبره تر در این فعالیت بشوند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در مورد اینکه بیشترین وقت مدیران در جلسات می گذرد و شاید زمان کمی برای تمرکز و تصمیم گیری دا شته باشند گفت: کار مدیران ما در سطوح مختلف در وحله ی اول برنامه ریزی است و در مرحله ی دوم نظارت بر برنامه ریزی های صورت گرفته است و فعالیت سوم مدیران ما رسیدگی به مشکلات مردم است که ذی نفعان واقعی فعالیت های ما هستند.
وی در خصوص فعالیت فرهنگی سرویس مدارس که سوال خبرنگار دیگری بود اظهار کرد: سرویس های مدرسه یک فرصت فرهنگی هستند که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم ضمن این که نظارتمان‌ را از گذشته افزایش دهیم و در کنار این ضمن تامین محتوای مطلوب آموزشی و فرهنگی برای این خودروها از نظرات دانش آموزان هم برای بهبود عملکرد این حوزه بهره ببریم؛سرویس های مدارس در واقع یک کلاس سیار آموزشی و تربیتی هستند.
کاظمی در پاسخ خبرنگار پانا در مورد افزایش قرائت خانه ها در ایام کنکور اظهار کرد: این قرائت خانه ها را ما هیچوقت تایید نمی کنیم مگر اینکه دارای یک مجوز رسمی باشند و از حوزه ی فعالیت خودشان خارج نشوند و در چهارچوب مورد نظر قرار بگیرند.
وی بااشاره به سیاست ساماندهی معلمان که امروز در آموزش و پرورش استان پیگیری می شود تاکید کرد: در این سیاست به دنبال بهره گیری صحیح از منابع انسانی هستیم و اگر در شرایط کنونی کلاس هایمان بیشتر از حد معمول دانش آموز دارند عامل آن بیش از مشکل نیروی انسانی مشکل کمبود فضای آموزشی است.
اصل سیاست اموزش و پرورش تقویت تشکل ها و نقش دادن با انها است
در ادامه این نشست معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گفت:حضور تشکل در مدارس را لازم و حتمی می دانیم. راه های تقویت تشکل ها را نقش دادن به دانش اموز می دانیم،هر فعالیتی را که تشکل ها بتوانند انجام بدهند ما در مدرسه می توانیم با انها تحویل دهیم.
وی در ادامه افزود: برای تقویت تشکل ها سرانه پرورشی داریم 35 درصد بودجه مدارس و سرانه انها برای فعالیت های پرورشی است و تشکل ها برنامه ارائه می دهند و بودجه میگیرند. خود تشکل ها هم می توانند درامد زایی کنند مثلا استفاده از نمایشگاه کتاب که پتانسیل خوبی است.
منصوریان در مورد نقش آموزش و پرورش در انتخابات آتی گفت: انتخابات از بحث های مهم پیش رو است و ما با این انتخابات با حضور حداکثری با دنیا حرف میزنیم. دشمنان ما از قدرت نرم ما می ترسند راهپیمای ها و انتخابات از این قدرت نرم ماست. شعار ما در اموزش و پرورش حضور حداکثری است برنامه های چون گفت و گو ی جوان با همت سازمان دانش اموزی از این برنامه ها است. کرسی های ازاد اندیشی همایش های فصل حضور هایی تحت عنوان جلسات نمادین برای رای اولی ها سازمان دانش اموزی به عنوان محور این فعالیت ها خواهد بود؛

خبرنگاران پانا از بهترین سرمایه های آموزش و پرورش هستند
معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه افزود: برای اسیب های اجتماعی باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم. که تمام برنامه ها و فعالیت های پرورشی ما به نوعی اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از این اسیب های اجتماعی است.
وی در پایان گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با مشارکت ده وزارتخانه طرح تقسیم کار ملی برای کاهش اسیب های اجتماعی مطرح شده است. که الان برای اجرای این طرح ده وزارتخانهپای کار امده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار