دکتر عارف در کنگره انجمن اسلامی معلمان:

اصلاح طلبان نشان دادند منافع ملی بر منافع جریانی اولویت دارد

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان این نکته که اصلاح طلبان در بسیاری از مواقع از حق مسلم خود عبور کردند ابراز امیدواری کرد که کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده با قاطعیت در دور دوم در پاستور حضور یابد.

کد مطلب: ۶۰۵۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، محمدرضا عارف در پنجمین کنگره سراسری انجمن اسلامی معلمان ایران، اظهار کرد: ما باید مسیر سال ۹۲ را ادامه دهیم و راهی جز این نداریم. باید ببینیم که دولت برآمده از حماسه سال ۹۲ با چه مشکلاتی روبروست و بعد با نگاه به دستاوردهای دولت کمک کنیم مسیر تداوم یابد و تلاشمان این باشد که نتیجه انتخابات اردیبهشت ماه آینده استمرار مسیر سال ۹۲ باشد.

عارف با ابراز امیدواری نسبت به همدلی و صمیمیت جریان اصلاحات در دو انتخابات پیش‌رو، تصریح کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری هفته آینده تصمیمات خود را درباره انتخابات شوراها اعلام خواهد کرد. ما جلسه‌ای با نمایندگان استان‌ها در این رابطه خواهیم داشت و برنامه‌مان این است که سیاست‌گذاری به شکل متمرکز و اجرا به شکل غیرمتمرکز انجام شود و شورای عالی در هیچ حوزه‌ای دخالت نداشته باشد بلکه خود حوزه‌ها انتخاب کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین گفت: در مورد انتخابات ریاست جمهوری ما برنامه مشارکت و حضورمان را تا پایان سال ارائه خواهیم کرد تا ان‌شاءالله کاندیدای ما با قاطعیت در دور دوم در پاستور حضور یابد.

عارف خاطرنشان کرد: ما در اردیبهشت ماه آینده دو انتخابات مهم در پیش داریم و معتقدیم باید روندی که از سال ۹۲ بر مبنای عقلانیت، خرد جمعی و عبور از منافع گروهی، جبهه‌ای و فردی و ترجیح منافع ملی طی کردیم ادامه دهیم، همانطور که در گام دوم محکم‌تر جلو رفتیم. تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در واقع نشان دهنده درایتی بود که در جریان اصلاحات وجود داشت و ما باید در گام سوم نیز مسیر عقلانیت، آرامش و امید را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: راهبرد اصلی ما حضور پای صندوق‌های رأی با رعایت اخلاق و ارزش‌هاست و انتظار داریم فردای رقابت، رفاقت کنیم. ما دست برادری‌مان را به سمت همه جریانات داخل نظام دراز کردیم و در خیلی از موارد از حقوق احزابمان گذشتیم. در انتخابات آینده شوراها نیز باید از تجربه گام دوم استفاده کنیم. محور حرکت در این انتخابات شورای عالی سیاست‌گذاری است. انتخابات شوراها برای ما از نظر جایگاه مردم و شوراها در قانون اساسی اهمیت دارد و اینکه تشکیل شوراها دستاورد دولت اصلاحات است. لذا باید در این انتخابات حضور جدی داشته باشیم و چهره‌های متخصص دردآشنا را انتخاب کنیم تا پارلمان‌های محلی تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار