معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

ابتدایی اساسی ترین دوره شخصیت سازی دانش آموزان

معاون آموزش ابتدایی اموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:دروه ابتدایی اساسی ترین دوره شخصیت سازی دانش اموزان است

کد مطلب: ۶۰۵۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

سید محمد حسینی معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش خراسان جنوبی درگفتگوباخبرنگار پانا گفت : شالوده و شخصیت اجتماعی کودک در دوره ابتدایی شکل گرفته وطرح های و برنامه اموزش پرورش مهارت های شهروندی و زندگی را در دانش اموز تقویت میکند.

وی با اشاره به تقویت مهارت های زندگی و فرهنگی با اجرا طرح های مختلف در سطح مدارس و استانی طرح خاوران شناسی را مطرح کرد و گفت:از ان جایی که شخصیت فرد از فرهنگ جدا نیست و فرهنگ وشخصیت در تامل بایکدیگرند امسال طرح خاوران شناسی دردو مرحله در پایه دوره دوم ابتدایی برگزارشد که با استقبال خانوداه و اولیا مدرسه همراه بوده است.

این طرح در 12 منطقه استان در مرحله اموزشگاهی به پایان رسیده است.و بیش از500مدرسه در مرحله شهرستان در اردیبهشت ماه سال اینده شرکت خواهند کرد و در این برنامه دانش اموزان و اولیا مدارس هرشهرستان به صورت غرفه شهرستان خود را معرفی میکنند.

وی ادامه داد:فرهنگ جز هویت شخص است و خاوران شناسی هویت صحیح دانش اموزان را با معرفی الگوهای بومی پایه ریزی میکند . بخش های این برنامه شامل مشاهیر علمی و فرهنگی ، اداب وسنن و اشنایی با شغل ها و حرفه های قدیمی بومی است.

حسینی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به طرح زبیانویسی اشاره کردوگفت ::خط نوشتاری هر شخص نشانه شخصیت علمی وی است و اگر در ابتدایی به این امر توجه شوند در اینده شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.اموزش و پرورش یه همین علت طرحی زیبا نویسی را در پایه اول و دوم دبستان اجرا کرده است وبرای اجرا این طرح معلمین در پایه اول اموزش داده شده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل گفت: طرح شهاب یعنی شناسایی و هدایت استعداد های برتر در استان برگزار میشود. این طرح مورد نظرمقام معظم رهبری بوده و بنیاد علمی نخبگان طرح شهاب را در استان برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد :در طرح شهاب دانش اموزان دوره دوم ابتدایی را در 8 حوزه استعدادی شناسایی میکند و استعدا هر دانش اموز را به خانواده او اطلاع میدهند و دستگاه ها و حوزه های مربوطه در پرورش این استعداد ها به خانواده و دانش اموز کمک میکنند. این طرح ارزشمند استعداد های واقعی دانش اموزان را پرورش میدهد و در زمینه های هوشی و ورزشی 8200دانش اموزان دوره ابتدایی اجرا شده است.

وی در پایان سخنان گفت:امیدورام به جایی برسیم که به کودکان اهمیت دهیم و نسلی سالم پرورش دهیم . دوره ابتدایی جایگاهی برای رشد شخصیت وتربیتی دانش اموزان است پایه های اموزشی را بر پایه تکریم و احترام و پرورش ساخته شوند.

خبرنگارپانا: فاطمه اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار