مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

آموزش و پرورش در تعیین رفتارهای فردی و تربیت شهروندی دانش آموزان نقش ا

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش در تعیین رفتارهای فردی و تربیت شهروندی دانش آموزان نقش اساسی دارد.

کد مطلب: ۶۰۵۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،محمد محسن بیگی در جلسه شورای اداری شهرستان بم با بیان اینکه از نظر ما هیچ تفاوتی بین مدارس مرکز با دورافتاده ترین منطقه استان وجود ندارد خاطر نشان کرد: توسعه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های برابر برای تحصیل دانش آموزان با تاکید بر مناطق محروم و روستایی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در دولت تدبیر امید است.

وی اظهار داشت: از حساسیت ویژه مردم نسبت به فعالیت های آموزش و پرورش استقبال می کنیم و اگر نظام تعلیم و تربیت دغدغه مسئولان و مردم باشد، بسیاری از مشکلات به حداقل می رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از تحصیل بیش از 560 هزار دانش آموز در 5 هزار 800 مدرسه دولتی و غیر دولتی در استان خبر داد و افزود: 46 هزار فرهنگی امر تحصیل این دانش آموزان را برعهده دارند.

محمد محسن بیگی با بیان اینکه 800 مدرسه در استان تخریبی هستند و نیاز به باز سازی و نوسازی دارند گفت: 16 مدرسه در شهرستان بم جزء این مدارس هستند که بازسازی آنها با استفاده از ظرفیت های دولتی و خیرین مدرسه ساز در دستور کار است.

وی از شناخت، برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری، بسیج امکانات و ارزشیابی و نظارت به عنوان مهمترین اصول مدیریت نام برد و خاطر نشان کرد: شناخت وضعیت موجود و برنامه ریزی بر اساس فرصت ها و تهدید ها، لازمه موفقیت در سیستم های اداری است.

محسن بیگی به نقش موثر رهبری و نفوذ در تحقق اهداف سازمانی اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با انسان صاحب اختیار سرو کار دارد با تکلیف دستور نمی توان اهداف آن را محقق ساخت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تعامل، هم افزایی و همکاری همه ی مسئولان و دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش را لازمه تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در کشور دانست و خاطر نشان کرد: با تفرقه و تضاد در دیدگاه ها و عدم شناخت از وضعیت موجود نظام تعلیم و تربیت به سر منزل مقصود نمی رسد.

محمد محسن بیگی اظهار داشت: با توجه به اینکه هدایت به سمت کمال و سعادت و حیات طیبه هدف ایده آل آموزش و پرورش است خواسته ها و انتظارات از دستگاه تعلیم و تربیت نیز نامحدود است.

وی با بیان اینکه از انتقاد های سازنده و اصلاح گرایانه در آموزش و پرورش استقبال می کنیم گفت: انتقاد کردن با نق زدن متفاوت است و نقد باید کارشناسی و با هدف اصلاحی و خیرخواهانه انجام شود.

محسن بیگی تاکید کرد: در سیستم های مدیریتی باید فضا را برای به نقد کشیدن فعالیت ها فراهم کنیم ، زیرا نقد سازنده و خیر خواهانه در تحقق اهداف سیستم موثر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود از شرکت در انتخابات به عنوان یکی از جلوه های مشارکت مردم در حوزه تصمیم گیری و سیاست گذاری کشور نام برد و خاطر نشان کرد: مسئولان و فرهنگیان باید با روشنگری و آگاهی بخشی زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

محسن بیگی اذعان داشت: آموزش و پرورش شهرستان بم در حوزه فعالیت های آموزشی و عمرانی عملکرد خوبی داشته و جزء شهرستان های برتر استان در زمینه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار