مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

کمک 94 میلیون تومانی دانش آموزان در جشن نیکو کاری

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان نوعدوست استان در سال گذشته بیش از 94 میلیون تومان در جشن نیکوکاری کمک کردند.

کد مطلب: ۶۰۵۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا ازخراسان جنوبی، عباس لامعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان، صبح امروز در مراسم نمادین جشن نیکوکاری که در آموزشگاه ابتدایی سما برگزار شد، اظهار کرد: امسال نیز 873 پایگاه به منظور جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی دانش آموزان استان در مدارس استان مستقر شده است.

وی، تصریح کرد: نوع دوستی و کمک به همنوع از دیدگاه آیین الهی و جهانی اسلام امری ذاتی و فطری است و در واقع خداوند متعال تمایل به کمک کردن به همنوعان را به صورت یک شناخت در قلب هر بشری الهام کرده است . بدین مفهوم که نیکوکاری به صورت نور الهی در قلب و سرشت انسان وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که جشن نیکوکاری با هدف آموزش نوعدوستی و مهرورزی به دانش آموزان برگزار می شود، ابراز داشت: خانه تکانی دل از آداب و آیین های نوروزی ایرانیان است که در جشن نیکوکاری جلوه هایی از آن نمایان می شود.

لامعی برگزاری جشن نیکو کاری را زمینه ساز آموزش درک اجتماعی ، نوعدوستی ، مهر ورزی، محبت به همنوع و دستگیری از نیازمندان به دانش آموزان دانست و یاد آور شد: 24 درصد دانش آموزان استان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از توزیع105 هزار پاكت ويژه مهربانی به منظور جمع آوری کمک های نقدي بین دانش آموزان استان خبر داد و عنوان کرد: هر سال در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، دانش آموزان استان همراه با سایر اقشار جامعه همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در همایشی عظیم که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست های پر محبت خود را بر دانش آموزان نیازمند می کشند.

وي ادامه داد: بعد از برگزاری جشن و جمع آوری هدایا،‌کمک های نقدی و غیر نقدی در همان مدارس با حفظ کرامت و شأن دانش آموزان نیازمند، قبل از عید توزیع می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار