صادق زیبا کلام در گفت و گو با پانا:

مشکل اساسی اصولگرایان نداشتن وحدت نیست؛ از دست دادن محبوبیت است

تحلیل گر مسائل سیاسی با بررسی فعالیت های جریان اصول گرا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد: اصول گرایان سعی دارند رای روحانی در انتخابات سقوط کند و بیشتر از 19 میلیون نشود، تا بگویند درست است که روحانی دوباره رئیس جمهور شده است ولی مردم خیلی از روحانی راضی نیستند.

کد مطلب: ۶۰۴۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد

صادق زیبا کلام ، استاد علوم سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا با یادآوری این نکته که هجمه ها به دولت از پیروزی طیف اصلاح طلبان و طرفداران دولت در انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع شده است، گفت: با نزدیک تر شدن به انتخابات 29 اردیبهشت این حملات بیشتر و بیشتر خواهد شد و دلیل آن این است که اصول گرایان صرف نظر از اینکه آیت الله رئیسی، ضرغامی، قالیباف، بذرپاش، جلیلی و یا هر کسی نامزد آنها بشود؛ هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند.

این استاد علوم سیاسی با اشاره به وزن سیاسی اصول گرایان در انتخابات پیش رو، تصریح کرد: جریان اصول گرایی نمی تواند در مقابل روحانی رای بیاورد. تنها کاری که می تواند بکند تخریب روحانی و گفتن این مساله است که دولت در سیاست خارجی هیچ دستاوردی نداشته؛ جایگاه ایران در عرصه بین المللی سقوط کرده و وضعیت ایران در فضای بین الملل خراب است. آنها در صدد هستند از این طریق، کمی از شکست خودشان را جبران کنند.

صادق زیبا کلام در خصوص تلاش اصول گرایان برای رسیدن به وحدت و اجماع، متذکر شد: این تلاش اصول گرایان نمایش وحدت است. مشکل اصلی اصول گرایان داشتن یا نداشتن وحدت نیست بلکه مشکل اساسی آنها این است که محبوبیت خودشان را از دست داده اند. این را می بایستی در 24 خرداد 92 وقتی سعید جلیلی 4 میلیون رای آورد متوجه می شدند. بنابراین مشکل اساسی آنها نداشتن محبوبیت در بین مردم است و رای اصول گرایان چیزی حدود 5 میلیون در سراسر کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار