معاون پرورشی وزیر در جشن نیکوکاری:

اهمیت احساس مسئولیت در قبال دیگران/مسلمان بایدبه فکر مسکین و یتیم باشد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن نیکوکاری گفت: احساس مسئولیت و وظیفه در قبال دیگران برای خداوند خیلی مهم است؛ تا جائی که عنوان شده" کسی که از حال مسکین و یتیم بی خبر باشد مسلمان نیست".

کد مطلب: ۶۰۴۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ مهدی فیض امروز چهارشنبه 18 اسفند در مراسم جشن نیکوکاری که در دبیرستانه دخترانه نرگس در منطقه یک تهران برگزار شد، با بیان آیات و ترجمه سوره مبارکه ماعون، خطاب به دانش آموزان گفت: خداوند می فرماید چطور کسی می تواند خودش را مسلمان بداند و از حال مسکین و یتیم بی خبر باشد.

وی ادامه داد: همه ما باید بدانیم این احساس مسئولیت و وظیفه نسبت به دیگران چقدر برای خدا مهم است. پیامبر می فرماید"بهترین کارها این است که بین خودتان و مردم همه چیز را دو نیمه ببینید (انصاف داشته باشید)" یعنی آنچه برای این نیمه می پسندید بر نیمه دیگر هم بپسندید .

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر این طور زندگی کنیم خواهیم دید که خیلی از کارهای ما در این چارچوب نمی گنجد. اگر من دوست دارم اول مهر با لباس نو و دفتر و مداد نو وارد مدرسه شوم چه بهتر که کاری کنم که دیگران هم لباس و دفتر و مداد نو داشته باشند .

فیض با اشاره به اینکه برنامه جشن نیکوکاری با مشارکت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) برگزار شده، ضمن تشکر از مسئولین این نهاد اظهار داشت:امروز در همه جای ایران حتی خارج از کشوراز برکات آنچه امام بزرگوار به عنوان کمیته امداد تاسیس کرد، بهره مند می شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار