مدیر مس منطقه کرمان:

پایه ریزی زیربنایی اقتصاد مقاومتی در مدارس ضروری است

مدیر مس منطقه کرمان با اشاره به نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگسازی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی گفت: پایه ریزی زیربنایی اقتصاد مقاومتی در مدارس ضروری و لازمه تحقق اهداف این مهم است.

کد مطلب: ۶۰۴۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،محمد حسنی در نخستین همایش فرهنگ سازی و گفتمان اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش که در شهرستان شهر بابک برگزار شد،با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک شعار، مبحث کوتاه مدت و یک ریاضت اقتصادی نیست، بلکه یک الزام استراتژیک برای سال های پیش رو می باشد، تصریح کرد: اگر زیربنایی برای دانش آموزان و دانشجویان پرورش اقتصاد مقاومتی را پایه ریزی می کنیم می توان به نتایج مطلوب رسید .
وی تاکید کرد: باید پرورش به گونه ای باشد تا با مفاهیم بهره وری، تولید، خلق ارزش، فرهنگ استفاده صحیح از منابع و مصرف گرایی در دانشگاه کارآفرین تربیت داده شود .
حسنی گفت: اقتصاد دانش بنیان تنها تکنولوژی پیچیده نیست بلکه در زندگی روزمره با سرمایه کم اقتصاد دانش بنیان خلق ثروت می کند .
مدیر مس منطقه کرمان با اشاره به اینکه اقتصاد ایران با جمعیت خود نسبت به اقتصاد دنیا با جمعیت جهانی جلوتر است، عنوان کرد: اقتصاد ایران نسبت به اقتصاد دنیا جلوتر است اما این اقتصاد بر پایه نفت، منایع طبیع و معدن است .
حسنی بیان داشت: باید ریشه های اقتصادی را به سمتی ببریم که خود تغذیه کننده باشد و این موضوع در آموزش و پرورش محقق می شود و فرهنگ می تواند از طریق ترویج انصاف در جامعه محقق شود .
وی گفت: شرکت مس کرمان به عنوان معین منطقه شش شامل شهرستان های شهربابک، رفسنجان و انار انتخاب شده است و باید اقتصاد این مناطق را در حوزه اقتصاد مقاومتی توسعه دهد .
مدیر مس منطقه کرمان افزود: حمایت از تولید ملی و ترغیب بومی سازی هدف دوم مس کرمان می باشد و اکنون بالای 80 درصد ساخت قطعات مورد نیاز مس بومی شده است، البته ساخت استان کرمان سهم کوچکی در این بخش دارد .
حسنی همچنین به تحریم ها اشاره کرد و افزود: تحریم ها شرکت مس را در عرصه تولید تاب آور کرده است، در زمان تحریم شرکت مس برروی پای خود ایستاده بود و یک درصد از تولید ما کاهش پیدا نکرده و حقوق کارمندان پرداخت می شد و می شود، گرچه سرعت تبادلات با کشورهای خارجی کم شده بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار