با حضور معاون اول رئیس‌جمهور؛

فاز دوم کارخانه سیمان مارگون افتتاح شد

فاز دوم کارخانه سیمان مارگون بویراحمد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۰۳۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، قبل از ظهر امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا فاز دوم کارخانه سیمان ۳۳۰۰ تنی مارگون بویراحمد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح سیمان مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه رشد اقتصادی کشورمان در جهان بی‌سابقه است، اظهار کرد: رشد اقتصادی ۹ ماهه سال ۹۵ ایران ۷.۲ درصد بوده است.

جهانگیری در ادامه اظهارات خود، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت بسیاری است که بخش عمده‌ای از نعمت الهی نفت را در خود جای داده است و باید طرح‌های مهم نفتی و پتروشیمی در این استان به بهره‌برداری برسد.

اسحاق جهانگیری اظهار داشت: در سال ۹۵ و ۹۴ با وجود کاهش بهای جهانی نفت، ایران به رشد خود در زمینه اقتصاد ادامه داد و شاخص‌های مختلف اقتصادی گویای این مهم است.

وی گفت: ایران تنها کشوری بود که توانست در سال‌های ۹۴ و ۹۵ روند با ثبات و اقتصاد رو به ‌پیشرفت خود را ادامه دهد.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برخی شاخص‌های اقتصاد کلان کشور، افزود: نرخ ارز در ۲ سال ثبات داشت، تورم کاهنده همچنان به روند کاهشی خود ادامه داد به گونه‌ای که هم اینک به ۶/۸ درصد رسیده است.
جهانگیری عنوان کرد: امیدواریم این روند همچنان تداوم داشته باشد و این موفقیت را در کارنامه دولت تدبیر و امید ثبت کنیم و با تداوم و ثبات آن به گروه کشورهای دارای تورم یک رقمی بپیوندیم.
وی ادامه داد: رشد اقتصادی ۹ ماهه ایران به ۷/۲ درصد رسید که این رقم در منطقه و جهان از جمله بالاترین رشدهاست.
وی اظهار داشت: رشد اقتصادی پاییز ۹۵ نسبت به پاییز ۹۴ به ۸/۹ درصد رسیده بود که نتیجه درخشانی از عملکردهای دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: رشد اقتصادی در بخش کشاورزی به ۵/۷ درصد، صنعت به ۱۰/۵ درصد و خدمات به ۵/۴ درصد و نرخ رشد اقتصادی بدون نفت نیز به پنج درصد رسید.
وی افزود: تاکنون ۲۲ هزار واحد صنعتی موفق به دریافت تسهیلات رونق و خروج از رکود شده‌اند.
جهانگیری ادامه داد: ۳۳ طرح مهم صنعتی در سال جاری به بهره برداری رسید که سیمان مارگون بویر احمد یکی از این طرح‌هاست که امروز افتتاح شد.
وی اظهار داشت: در نفت و گاز یکی از درخشان‌ترین سال‌های تاریخ جمهوری اسلامی را پشت سر گذاشتیم به ‌گونه‌ای که بیش از ۱۰ میلیارد دلار در نفت و پتروشیمی در سال اخیر بهره برداری شد.
وی عنوان کرد: ۱۲ پتروشیمی با ۹ میلیون تن تولید از جمله این طرح‌های مهم است که به ظرفیت اقتصادی کشور اضافه شده است.
معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: در کشاورزی پس از خودکفایی در محصولات عمده در حال یافتن بازارهای خارجی برای صادرات هستیم.
جهانگیری عنوان کرد: سال جاری ۱۱/۵ میلیون تن گندم با قیمت ۱۲ هزار و ۷۰۰ریال از کشاورزان خرید کردیم که این رقم در سال ۹۱ حدود ۲ میلیون تن با قیمت چهار هزار و ۲۰۰ هزار ریال بود.
وی گفت: دولت تدبیر و امید با این قیمت و میزان خرید ۱۷/۴ برابر سال ۹۱ به کشاورزان پول پرداخت کرده است.
جهانگیری افزود: یکی از هدف‌های عمده دولت در این زمینه کمک به اقتصاد خانواده‌های روستایی بود.
وی اظهار داشت: حدود ۶ میلیون تن در سال ۹۲ گندم وارد کشور کردیم اما اکنون دنبال صادرات این محصول به خارج هستیم.
وی گفت: هم اینک هشت میلیون تن گندم در انبارهای کشور ذخیره است در حالی که در سال ۹۲ برخی استان‌ها تنها برای سه روز گندم در انبارها داشتند.
وی بیان کرد: امنیت غذایی مردم با پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأمین شده است.
جهانگیری تصریح کرد: بخش خصوصی داخلی و خارجی با امنیت خاطر در ایران سرمایه گذاری می‌کند چون همه به این باور رسیده‌اند که ایران، جزیره امن در منطقه‌ای ناامن است.
معاون اول رئیس‌جمهوری بیان کرد: تاکنون هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است که باید تبدیل به واحدهای مختلف اقتصادی و تولیدی شود.

کارخانه سیمان مارگون بویراحمد از نظر حجم سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی، از نظر حجم اشتغال، شرایط زمانی اجرای طرح، سرمایه‌گذار خارجی و اینکه در محروم‌ترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می‌شود، مورد اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار