معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

همه باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی وارد عمل شوند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: موضوع آسیب های اجتماعی موضوع پیچیده ای است و مقام معظم رهبری نیز در مورد شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرده اند و همه باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی وارد عمل شوند.

کد مطلب: ۶۰۳۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، رسول صادقی در جلسه مدیریت مورد برای دانش آموزان در معرض خطر در محل سالن جلسه خانه معلم تبریز با بیان این که توجه به علل آسیب های اجتماعی دانش آموزان در نظام آموزش و پرورش مورد تاکید است، اظهار داشت: بحث آسیب های اجتماعی یکی از محوری ترین برنامه های آموزش و پرورش است که در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: موضوع آسیب های اجتماعی موضوع پیچیده ای است و مقام معظم رهبری نیز در مورد شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرده اند و همه باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی وارد عمل شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر این که تمامی برنامه ریز ی ها باید در مدرسه به اجرا در بیاید، تصریح کرد: تا زمانی که بحث نشر ساختاری و تشکیلاتی تعریف نکرده ایم قطعا منابع مالی و برنامه ریزی به نقطه هدف که صحن و حیاط مدرسه است، نمی رسد.

صادقی با بیان این که آسیب های اجتماعی می تواند به کیفیت زندگی طبیعی فرد لطمه وارد کند، ادامه داد: منابع مالی تعریف شده برای برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان فقط جوابگوی 10 درصد برنامه هاست.

وی با بیان این که نوجوان سالم به طور متعادل می تواند در تمامی ساعات فعالیت کند، گفت: رفتارهای والدین موجب تهدید سلامت روانی فرزند می شود و همچنین بی سرپرست یا بد سرپرست بودن نیز عاملی برای آسیب های اجتماعی می تواند باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار داشت: بیش از 95 درصد دانش آموزانی که دچار آسیب های اجتماعی هستند، نظام خانوده هایشان از هم پاشیده است.

صادقی با بیان این که آسیب های اجتماعی از حلقه دوستان انتقال می یابد، تصریح کرد: نزاع و خشونت، روابط ناسالم، سیگار و دخانیات، رفتارهای پرخطر، مسایل و مشکلات خانوادگی و ترک تحصیل از جمله آسیب های اجتماعی شایع بین دانش آموزان است.

وی بر سه استراتژی گسترش برنامه های پیشگیری اولیه د رمدارس، راه اندازی نهضت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار