افتتاح جشنواره جابر ابن حیان با 450 طرح در رودان

مرحله شهرستانی جشنواره جابر ابن حیان با حضور 1 هزار و 300 دانش آموز پژوهشگر رودانی در قالب 450 طرح و پروژه علمی در رودان افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۰۲۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، احمد محمودی فرماندار رودان در آیین افتتاح جشنواره جابربن حیان و دانش آموز مولف رودان که در سالن شهید چراغی سنگی برگزار شد، با تقدیر از فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان رودانی گفت: این دانش آموزان مخترعان فردا هستند و قطعا دانش آموزان فعال در حوزه های علمی و پژوهشی با ادامه راه خود می توانند مبدل به دانشمندان آینده ایران اسلامی شوند.

وی خواستار تشویق خانواده ها به فعالیت فرزندانشان در حوزه های علمی و پژوهشی شد و افزود: با حمایت ازاین فعالیت شاهد پیشرفت، رشد و ترقی آنها و شکل گیری نسلی پویا خواهیم بود.

فرماندار رودان تصریح کرد: با توجه به امر آموزش و در کنار آن پرورش نخبه ها در حوزه های مختلف از جمله علمی و پژوهشی زمینه سازی شکوفایی استعدادها خواهد بود.

محمد محسنی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان در این مراسم با بیان جایگاه پژوهش در نظام تعلیم و تربیت گفت: مشکلات دنیا معاصر سبب شده تا آموزش و پرورش بیش از پیش به موضوعات پژوهش و شیوه های پرورش آن در دانش آموزان بپردازد و با بهره گیری از ابتکارات و دستاوردهای دانش آموزان، به رشد و توسعه جوامع کند و جایگاه کشور خویش را در دنیا ارتقاء بخشد.

وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین در خصوص رسیدن ایران به مقام اول منطقه خاورمیانه در سال 1404 اظهار داشت: جشنواره جابر ابن حیان نیز در راستای تحقق اهداف پژوهشگری، رشد و پیشرفت علمی دانش آموزان برنامه ریزی، و هرساله در مدارس کشور اجرا می شود.

محسنی در این مراسم، برخورداری از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری الهام بخش و موثر در جهت اهداف اسلامی با تحکیم الگوی مردم سالاری توام با نواندیشی و پویایی اندیشه با جهت گیری های آموزشی را گامی موثر در جهت همنوا شدن با سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش عنوان کرد.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش رودان با بیان اینکه پیاده سازی شیوه های پروژه محور یکی از مهمترین راهکارهای اعتلای آموزشی کشور است، خاطرنشان کرد: تعمیق در رواج یافتن این شیوه و به فراموشی سپردن شیوه های آموزشی منسوخ، برای دانش آموزان این امکان را فراهم میسازد تا مبتکر، خلاق و پژوهشگر تربیت شوند و کشور را در رسیدن به آرمانهای متعالی یاری بخشند.

وی جشنواره جابرابن حیان را فرصتی برای تعاون و تلاش فردی و گروهی، تحقیق در زمینه خاص، رقابت علمی هیجان انگیز در قالب نمایشگاه های دانش آموزی عنوان و در ادامه تصریح کرد: صرف انتقال پاره ای مفاهیم به ذهن دانش آموزان کافی نیست، آموزگاران باید تلاش کنند تا دانش آموزان علاوه بر کسب دانش و معرفت به یک یادگیرنده مادام العمر تبدیل شوند، تا علاوه بر کسب دانش، میل به یادگیری در آنها تقویت شود.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: ماهیت اکتشافی پروژه ها، میل به یادگیری را در دانش آموزان تقویت می کند و این امر بعنوان ابزاری قوی در خدمت نظام تعلیم و تربیت است تا فرآیند مهارت، نگرش و ارزش های را در دانش آموز تقویت کند و وی را با دانش، فناوری، زندگی و فرهنگ جامعه خویش سازگار سازد.

محسنی با بیان اینکه زمینه های پژوهش دانش آموزان علمی، آموزشی، اجتماعی و زیستی می باشد خاطرنشان ساخت: دانش آموزان علاوه بر تحقق اهداف مهارتی دروس خود با مشاهده عینی پروژه علمی، پیش بینی و فرضیه سازی، کاربرد ابزار، اندازه گیری، تصمیم گیری، برقراری ارتباط با دیگران، کنجکاوی، جستجو گری علمی، خلاقیت و ابتکار را فرا می گیرند.

محمود رنگیان کارشناس مسئول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان نیز در حاشیه این مراسم عنوان کرد: مرحله آموزشگاهی این جشنواره با حضور 5هزار و 700 دانش آموز و 1هزارو 964 طرح در 75 آموزشگاه این شهرستان برگزار شد که در نهایت 450 طرح به مرحله شهرستانی این جشنواره راه یافت.

وی در ادامه افزود: این جشنواره از 10 لغات 17 اسفندماه در محل سالن ورزشی شهید چراغی محله سنگی پذیرای بازدید کنندگان است.

رنگیان خاطرنشان کرد: طرح های برگزیده دانش آموزان پس از اعلام نظر هیئت داوران به مرحله استانی این جشنواره ارسال می شوند.

در حاظر 11هزارو 677 دانش آموز دختر و پسر در 112 آموزشگاه دولتی و غیر دولتی دوره ابتدایی شهرستان رودان مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار