در دیدار فعالین امور تربیتی با نماینده ولی فقیه در استان;

شهیدان رجائی و باهنر الگوهای مدیریت و تربیت اسلامی هستند

فعالین امور تربیتی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با نماینده ی ولی فقیه در استان عصر روز دوشنبه دیدار کردند.

کد مطلب: ۶۰۲۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی عصر امروز در دیدار فعالین امور تربیتی استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای این عرصه رجائی و باهنر، این دو شهید بزرگوار را الگوهای مدیریت و تربیت اسلامی معرفی کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خاطرنشان شد: در سه سال گذشته محور فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان را بر‌اساس منویات آیت‌الله شبستری انجام داده و دستور کار را تبدیل به برنامه کرده‌ایم و به طور منسجم دراداره کل، مناطق و نواحی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مربیان امور تربیتی ناشران فرهنگ انقلاب در سراسر کشور وهدایتگر نسل جوان هستند، ادامه داد: الگوسازی نوجوانان و جوانان برای تربیت نسلی امری ضروری است.

پاشایی با بیان اینکه دشمن اقدامات و حرکت خود را به سوی نوجوانان متمرکز کرده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در این خصوص جلسات فرهنگ عمومی، توجه به فضای مجازی و آسیب‌های نوپدید و اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داده و در مقابل با رفتارهای پرخطر نوجوانان برنامه‌هایی به شکل جذاب در حوزه‌های مختلف انجام داده است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به اینکه گسترده‌ترین و پرمخاطب‌ترین حوزه اوقات فراغت استان بر عهده اداره کل آموزش و پرورش بوده و توانسته فضایی ایجاد کند که دانش‌آموزان با علاقه و انگیزه در ابعاد مختلف حضور یابد و گام‌های موثری در مقابله با آسیب‌های نوپدید انجام دهد، تاکید کرد: درهای مدارس استان در فصل تابستان امسال همانند سال های گذشته باز خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ ائمه جماعت در مدارس، گفت: بیش از 780 مدرسه از حضور روحانیون بهره‌مند هستند و بیش از یک هزار و 700 مربی پرورشی نیز به امور‌ تربیتی و فرهنگی توجه ویژه دارند.

وی با اشاره به دغدغه احداث و تجهیز نمازخانه مدارس در استان، ابراز داشت: با برنامه ریزی منسجم، نهضت نمازخانه‌سازی مدرسه‌ای اول مهرماه با افتتاح 65 نمازخانه به نتیجه رسید و این روند همچنان ادامه دارد و طیف بیشتری از دانش آموزان را در بر می گیرد.

پاشایی بر پیوند مدرسه و مسجد تاکید کرد و افزود: هر دو مجموعه مأموریت تربیتی یکسانی دارند که در 300 مدرسه از همجواری مدارس و مساجد نهایت بهره گیری صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: اکنون 44 دارالقرآن فعال هستند و 35 هزار نفر مشغول آموختن سطوح مختلف قرآن هستند چراکه توجه به حوزه آموزش عمومی قرآن صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه معاونت پرورشی در خط مقدم جبهه مبارزه با هجمه‌های فرهنگی قرار دارند، اظهار داشت: تمامی ظرفیت‌های مدارس از جمله ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار معاونت پرورشی قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار