معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

سند تحول بنیادین تربیت بدنی دانش آموزی را از نظر ساختاری متحول کرد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در دوره متمرکز ضمن خدمت "مبانی نظری آموزش و توسعه منابع انسانی" کارشناسان تربیت بدنی نواحی و مناطق استان گفت: سند تحول بنیادین تربیت بدنی دانش آموزی را از نظر ساختاری متحول کرد.

کد مطلب: ۶۰۱۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، دوره متمرکز ضمن خدمت "مبانی نظری آموزش و توسعه منابع انسانی" کارشناسان تربیت بدنی نواحی و مناطق استان در خانه معلم 2 تبریز برگزار شد.

رسول صادقی با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت زندگی و نشاط قطعا نیازمند توسعه فعالیت های ورزشی است، افزود: متاسفانه با وجود زیرساخت های مالی و رفاهی هنوز بحث سلامت در جهان دچار چالش است و در نظام آموزشی 90 ساله ما نیز تعریف شده نبود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: خوشبختانه بعد از سند تحول بنیادین و تعریف ساحت های ششگانه ساختار تربیت بدنی دچار تحول اساسی شده و بسیاری از ایرادات رفع و به سوی رشد حرکت کرد.

وی به مدیریت دانش یا سازمان دانش بنیان اشاره کرده و تاکید کرد: نیاز مند است تولید و تبادل ایده های جدید، پرورش کارکنان با آموختن شیوه های نوین، تجزیه و تحلیل محیط سازمانی بطور مستمر و دایمی، توسعه ظرفیت های سازمانی و خلق آینده جدید، ایجاد انتشار مرزهای ساختاری با بکارگیری تجارب اندیشه ها و بهره مندی از افراد، فرآیندها و فناوری های روز بکارگیری شود.

صادقی برنامه درسی با متولی گری مربی تربیت بدنی و فوق برنامه تربیت بدنی با مسئولیت معاون پرورشی در مدارس را برنامه های راهکاری عنوان کرده و گفت: راهبردهای غلبه بر مقاومت آموزش و ارتباط، مذاکره و توافق، مشارکت و دادن مسئولیت،حسن همکاری و به همکاری گرفتن و سرکوب مستقیم و غیر مستقیم است و بهتر است بر رعایت بکارگیری آن دقت شود.

معاون مدیر کل عوامل موفقیت تغییر را چشم انداز آینده، مهارت های لازم، محرک ها، منابع و برنامه عملی برشمرد و بیان داشت: تربیت دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و تربیت بدنی، هنری و زیبا شناختی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فن آوری ساخت های ششگانه در سند تحول بنیادین بشمار می آیند.

وی سیاست های معاونت تربیت بدنی و سلامت را برنامه محور نمودن ، مدرسه محور نمودن، فراگیر نمودن، اخلاق محور نمودن، مشارکت محور نمودن، کیفیت محور نمودن و علمی و تخصصی نمودن فعالیت ها عنوان کرد.

در ادامه احمدزاده دوره متمرکز ضمن خدمت "مبانی نظری آموزش و توسعه منابع انسانی" را با محوریت کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی در مدارس بیان داشت.

رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش استان در ادامه اظهار داشت: برنامه ریزی های اساسی در خصوص تربیت بدنی دانش آموزان از طرف وزارت مصوب شده که برای افزایش کیفیت باید بر محور این اصول حرکت کرد.

وی بر داشتن سواد حرکتی تاکید داشت و ادامه داد: باید مشکلات تربیت بدنی دانش آموزان در مدارس به صورت تخصصی بررسی شده، ارزیابی شود و در نهایت به اصلاح منجر بشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار