پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد

مراجعه یک هزار و۶۶۸ نفر در پایتخت به پزشکی قانونی برای دریافت مجوز سقط

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در 10 ماهه امسال یک هزار و ۶۶۸ نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند.

کد مطلب: ۶۰۱۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در ده ماه سال‌جاری یک هزار و 668 نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی هزار و620 مورد اعلام شده بود 3 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در دی ماه سال‌جاری 197 مورد جهت دریافت مجوز سقط درمانی به اداره کل پزشکی قانونی تهران مراجعه کرده اند که در مدت مشابه سال قبل 2.13 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش؛ شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه شرایط مربوط به ناهنجاری‌های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر تقسیم می‌شود.

که در مورد مشکلات و ناهنجاری‌های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر و یا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری‌هایی که موجب حرج مادر شود نیز رضایت آگاهانه وکتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط 3متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد، است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار