میکائیل شهرستانی در گفت و گو با پانا:

«جایی در میان خوک ها» دست به تولید تصاویری بدیع و تازه زده است

میکائیل شهرستانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پیرامون نمایش «جایی در میان خوک ها» اثر «راثول فوگارد» به کارگردانی «فرید عزیزی» ، گفت: «جایی در میان خوک ها» دست به تولید تصاویری بدیع و تازه زده است.

کد مطلب: ۶۰۱۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

میکائیل شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند «فرید عزیزی» در بازتولید این اثر با اشاره به این امر که این اثر را سال ها پیش در مقام کارگردان با هنرمندی شاگردان خود برای اجرا آماده کرده، اما به روی صحنه نبرده است، گفت: بسیار خوشحالم که توانستم «جایی در میان خوک ها» با اجرای گروهی صادق، با پشتکار و جدی ببینم.

شهرستانی در ادامه تولید این اثر را برای کسانی که روی صحنه به ایفای نقش می پردازند و همچنین کسانی که در پشت صحنه با جدیت برای ارائۀ این اثر با کیفیت مطلوب به مخاطب تلاش می کنند، دارای سختی هایی خاص دانسته و افزود: با تکیه بر جوان بودن این کارگردان و با توجه به این امر که من برای نخستین بار به تماشای اثری از «فرید عزیزی» نشستم، می توانم بگویم که کارگردان در ارائۀ این اثر توانسته است دست به تولید تصاویری بدیع و تازه بزند.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر «جایی در میان خوک ها» را دارای تصاویری سنجیده دانسته و ضمن تأکید بر این امر که این اثر می بایست با تمرکز بیشتری بر روی دراماتورژی پیگیری می شد، ادامه داد: این اثر می تواند با توجه به شرایط سالن و با توجه به تعداد پرسوناژهای روی صحنه با زمان کمتری به روی صحنه برود.

وی ضمن تحسین از تصویرسازی های صورت گرفته توسط شخصیت اصلی این اثر در ر روند داستانی به منظور جلوگیری از خستگی مخاطب اظهار داشت: اثر در روند جلوگیری از خستگی برای مخاطب بسیار موفق عمل کرده است و به همین منظور اگر زمان آن به حداقل ممکن کاهش پیدا کند خواهد توانست مخاطب را با خود همراه نگاه دارد.

شهرستانی در پایان با اشاره به این امر که کارگردان اثر از هنرجویان گذشتۀ او بوده است، اظهار امیدواری کرد: امید است دوستان جوان حوزۀ تئاتر بتوانند با قوت و قدرت بیشتری این مسیر را ادامه دهند.

«جایی میان خوک ها» آخرین اثر فرید عزیزی در مقام طراح و کارگردان و بر اساس متنی از «آثول فوگارد» است که «هوشنگ حامی» آن را ترجمه کرده است.
عماد آلبوشوکه، امیرارسلان خالویی، کیمیا شمس الدین، فرید عزیزی، مهسا مهدی، ترمه نیکو، سعید هوشیارپی بازیگرانی هستند که این اثر 75 دقیقه ای را در تماشاخانۀ دراما به روی صحنه می برند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: «جایی در میان خوک ها» داستان سرباز فراری از ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم به نام پاول ایوانویچ ناوروتسکی را روایت می کند که به خاطر سختی و مشکلات حاکم در جنگ و راحتی موجود در خانه اش و همچنین به خاطر یک جفت دمپایی که توسط مادرش دوخته شده است از جنگ فرار کرده و از ترس محاکمه شدن توسط رفقای هم حزبی اش در حزب کمونیست شوروی در خوکدانی خانه اش مخفی کرده است.

تهیه کننده: موسسه شنگرف هنر معاصر ایرانیان، دستیار کارگردان: صادق روشن، موسیقی: علی مبشری، طراح لباس: پردیس فریدنی، طراح دکور: فرید عزیزی، طراح پوستر: سعید محمودزاده، روابط عمومی: امین کردبچه چنگی، عکاس: شبنم حاجی زاده، صدف حشمتی از جملۀ عواملی هستند که در تولید این اثر درام، فرید عزیزی را در مقام طراح و کارگردان یاری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار