معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا:

سازمان دانش آموزی، بازوی عملیاتی معاونت پرورشی است

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه سازمان دانش آموزی، بازوی عملیاتی معاونت پرورشی است، گفت: این جمله بدین معناست که ما خودمان نباید هیچ احساس دوگانگی بین حوزه ستادی معاونت پرورشی و سازمان دانش آموزی احساس کنیم و یا اینکه بخواهیم این احساس را به دیگران هم منتقل و القا کنیم.

کد مطلب: ۶۰۱۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد

مهدی فیض در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، با اشاره به کلیه تشکل های دانش آموزی گفت: درون سازمان دانش آموزی، تشکلی دانش آموزی به نام تشکل پیشتازان و تشکل فرزانگان و یا به تعبیر خلاصه تشکل پیشفر داریم که قصد فعالیت در مدرسه را دارد و از سال ها قبل نیز این شبکه کشوری در درون مدرسه نفوذ و حضور دارد و از طرف دیگر نیز تشکل های بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی دانش آموزان و هلال احمر نیز در حال فعالیت هستند.

وی افزود: به علت اینکه همه این تشکل ها تمایل به فعالیت برای دانش آموزان دارند، بنابراین این فعالیت ها باید از یک نقطه با هم هماهنگ و سازگار شود تا با این کار از موازی کاری های موجود نیز جلوگیری شود و آن نقطه ای که در قانون طراحی شده، ایجاد شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در این شورا ما قصد تقسیم کار ملی بین همه این تشکل ها را داریم تا بتوانیم تمامی فعالیت های این تشکل ها را هم افزایی کرده و از کارهای موازی و بودجه هایی که صرف این فعالیت های موازی می شود، پیشگیری بعمل آوریم.

فیض، با اشاره به بودجه محدود آموزش و پرورش در این حوزه اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم تا بتوانیم همه نیازهای یک دانش آموز را در ابعاد مختلف و در ساحت های مختلف، با کمک تشکل های دانش آموزی مختلف پوشش دهیم؛ که اجرای این مطلب، با اجرای یک مدیریت واحد بر فعالیت هایی که تشکل ها برای دانش آموز طراحی می کنند، تحقق پیدا می کند.

حاکمیت روح پرورشی بر همه فعالیت های آموزشی، از جمله برنامه های جدید این معاونت است

وی با اشاره به این موضوع که حاکمیت روح پرورشی بر همه فعالیت های آموزشی، از جمله برنامه های جدید این معاونت است، گفت: تربیت، روح حاکم بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مصوب شورای عالی آموزش و پرورش نیز می باشد، هست و وقتی روح حاکم، تربیت باشد، یعنی باید همه فعالیت های آموزش و پرورش با نگاه تربیتی طراحی شود.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش، با بیان این مطلب که تحقق هر پروژه بزرگی در کشور، نیازمند یک پیوست فرهنگی است، عنوان کرد: این بدان معناست که ما باید با نگاه فرهنگی ابتدا به پیامدهای این پروژه تاملی کرده و بعد تصمیم بگیریم.

فیض تاکید کرد: بنده معتقدم که بحث تربیت در حوزه آموزش و پرورش خیلی پررنگ تر و اهمیت به آن در حوزه آموزش و پرورش بسیار تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین برای همه طرح هایی که در آموزش و پرورش قرار بر تحقق آن است، ما نیازمند پیوست تربیتی هستیم.

وی با عنوان اینکه پیوست فرهنگی داشتن، اقتضاء سند تربیت است و وزیر آموزش و پرورش و به طبع ایشان بنده هم به این قضیه تاکید دارم، در پایان تصریح کرد: امیدوارم همه قسمت های آموزش و پرورش، حساسیتشان نسبت به این قضیه افزایش پیدا کرده و با کمک سایر قسمت های آموزش و پرورش، بتوانیم این نگاه را در همه تصمیم ها دنبال نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار