راکعی در گفت و گو با پانا:

از تصمیم جمعی اصلاح طلبان عدول نخواهیم کرد

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در خصوص ارائه لیست انتخاباتی اعلام کرد: هماهنگ با جبهه اصلاح طلبان و شخصیت های اصلاح طلب پیش می رویم، و از تصمیم جمعی آنها عدول نخواهیم کرد و لیست مستقل نخواهیم داشت.

کد مطلب: ۶۰۱۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه راکعی، دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا، با یادآوری عضویت این جمعیت در شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان و عضویت در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب، درباره سهم زنان در انتخابات شوراهای شهر، عنوان کرد: اعتقاد ما به کار، رفتار و خرد جمعی در امور سیاسی کشور است. با این حال تلاش می کنیم ضمن معرفی نامزدهای خودمان، زمینه برای حضور 50 درصدی و یا حداقل 30 درصدی در تهران و بعضی از شهرستان ها آماده شود. همچنین بر حضور50 درصد و حتی بیشتر زنان شناخته شده که در شورای اسلامی شهر و روستا درخشیده اند و ممکن است بیشتر از 50 درصد باشد، تاکید خواهیم کرد.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش درباره تشکیل جبهه های مختلف در جناج اصول گرایان گفت: به هر حال هم اصلاح طالبان و هم اصول گرایان حق دارند طبق روال در انتخابات لابی کنند ، جبهه تشکیل بدهند و نامزد مشترک انتخاب کنند. اتفاقا من فکر می کنم اگر در هر دو جناح روی نامزدها توافق شود و لیست های ائتلافی داده شود، چه برای شورا چه برای ریاست جمهوری، مردم راحت تر می توانند انتخاب کرده و تصمیم بگیرند.

وی در ادامه افزود: الان کشور ما در شرایطی است که روش هایی مانند تهمت زدن، توهین کردن و نشر اکاذیب در مورد رقبای انتخاباتی که جریان افراطی و اقتدارگرا در انتخابات گذشته پیشه کرده بود؛ کاملا نخ نما شده و کسی باور نمی کند.

راکعی، با تشریح ویژگی های تفکر افراطی و اقتدارگرا ،متذکر شد: نگرش آنها نگرشی نیست که امروزه در دنیای معاصر جواب بدهد و جوامع انسانی را اداره کند. این نگرش مغایر با دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی است که بر فقه پویا و اجتهاد نوین تاکید می کردند. از آن بدتر روش ها و کردارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی آنها است که به اسم اسلام متاسفانه به غیر اسلامی ترین روش ها با رقیب برخورد می کنند و تز آنها در مبارزات انتخاباتی همان تز منافقین، در ابتدای انقلاب است؛ هدف، وسیله را توجیه می کند که در حکومت داری امام علی این روش نبوده است.

فعال اصلاح طلب ضمن یاد کردن از سخنان رهبری در این خصوص تصریح کرد: این نوع رفتارها همیشه تقبیح شده و رهبر انقلاب،از این رفتارها با عنوان بد اخلاقی های انتخاباتی یاد کرده اند. این قبیل رویکردها سبب می شود که این گروه ها نزد ملت رای نداشته باشند؛ مگر آنکه کسانی از خودشان و همفکرانشان به آنها رای بدهند. آنها به هر شکلی و درهر لباسی با هر نامزدی وارد رقابت های انتخاباتی شوند رای نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار