وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی:

اردبیلی ها ازمیراث مشترک دو ملت ایران وآذربایجان به خوبی حراست می کنند

وزیر اقتصاد وصنعت جمهوری آذربایجان با تجلیل از توجه ویژه مسئولین استان اردبیل به بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: اردبیلی ها در حفظ و حراست از مهمترین میراث فرهنگی مشترک دو ملت ایران و آذربایجان عملکرد درخشانی داشته اند.

کد مطلب: ۶۰۱۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، شاهین مصطفی یف در حاشیه بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی افزود: معماری بی نظیر بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و مقبره شاه اسماعیل صفوی و حفظ ، حراست و مرمت این بنای باارزش قابل ستایش است و من از طرف مردم آذربایجان از این توجه ویژه به این میراث مشترک دو کشور قدردانی می کنم .

وی تصریح کرد: شاه اسماعیل صفوی شخصیتی بزرگ و محبوب برای مردم ایران و آذربایجان است واز اینکه برای نخستین بار موفق به زیارت بقعه شیخ صفی الدین و مقبره شاه اسماعیل صفوی شدم بسیار شاد هستم .

وزیر جمهوری آذربایجان بیان کرد: به تاریخ بسیار محتشم و مشترکمان افتخار می کنم وعظمت این تاریخ باشکوه را که در بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی لمس کردم حتما به گوش مردم جمهوری آذربایجان خواهم رساند .

وی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد جمهوری آذربایجان به حفظ روابط صمیمیانه خود با ایران و تلاش برای ارتقای هرچه بیشتر آن گفت: مقام های دو کشورعلاقمند به گسترش همکاری در زمینه های مختلف گردشگری، تجارت، سرمایه گذاری های اقتصادی مشترک و مسائل فرهنگی هستند .

در این دیدار، نسخه قرآن به زبان ترکی از سوی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس ایرانی کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان و نیز دیوان شاه اسماعیل صفوی از سوی ودود موذن زاده هنرمند نامدار اردبیلی به شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان به رسم یادبود اهدا شد .

گفتنی است:بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از مهم ترین آثار تاریخی شهر اردبیل و از بناهای کم نظیر تاریخی ایران است که در از سوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده و از لحاظ معماری و کاشی کاری از شاهکارهای سده هشتم هجری قمری و سال های پس از آن است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار