رییس اتحادیه فرش دستبافت استان اردبیل:

شهرستان خلخال، از مهمترین قطب های تولید فرش در کشور است

رییس اتحادیه فرش دستبافت استان اردبیل گفت: خلخال از قطب های تولید بهترین و مرغوب ترین فرش های کشور بوده و نفیس ترین فرش های ابریشمی صادراتی ایران در این شهرستان بافته می شود.

کد مطلب: ۶۰۱۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مالک اژدر حسنی در کارگاه آموزش ارتقای مهارت های قالیبافی در خلخال افزود: بیش از ۳ هزار بافنده تک باف فرش و قالی در این شهرستان در بافت فرش های نفیس از جمله فرش های ابریشمی نادر فعالیت دارند .

وی گفت: فرش های بافته شده توسط هنرمندان فرشباف خلخال از لحاظ کیفیت، رنگ، مرغوبیت، درج شمار و نقشه های بکار رفته در بافت فرش از بهترین فرش های دستبافت تولیدی کشور و جهان بوده و به عنوان یک برند و هویت ایرانی در سطح بین الملی شناخته شده است .

اژدر حسنی از برگزاری نخستین دوره آموزشی ارتقای مهارت قالیبافی برای بافندگان با تجربه و فعالان این رشته در ۶ شهرستان استان اردبیل خبرداد و افزود: در این دوره آموزشی که با شرکت بیش از ۲۰۰ بافنده فرش با تجربه برگزار شد شرکت کنندگان با شیوه های جدید فرشبافی، شناخت معایب فرش و چگونگی رفع آن، حقوق اجتماعی فرشبافان ، نحوه استفاده از مزایای بیمه فرشبافی، رعایت بهداشت محیط کار و نحوه بازاریابی فرش آشنا شدند .

رییس اداره امور فرش و اشتغال صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز گفت: در این کارگاه قطع بیمه تامین اجتماعی ۵۰ درصد از فعالان در بخش فرشبافی تک بافت استان را از جمله مشکلات این قشر تلاشگر ذکر کرد .

میر اعلا سیدی افزود: در حالی که ۱۲ هزار متقاضی بیمه فرشبافان به تامین اجتماعی معرفی شده این بیمه از سال ۹۳ تاکنون قطع شده و تقاضای جدیدی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته مضاف بر اینکه در این مدت بیمه ۵۰ درصد از قالیبافان استان به بهانه غیر واقعی بودن فعالیت این افراد در کار فرشبافی از سوی تامین اجتماعی قطع شده است .

وی افزود: در صورت برقرار شدن مجدد بیمه فرشبافان ۱۴ هزار متقاضی جدید برای استفاده از مزایای بیمه فرش بافان در انتظار قبول تقاضای خود هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار