معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش درخطبه های قبل ازنماز جمعه تبریز:

جان و روح برنامه های پرورشی در مدارس، قرآن، عترت و نماز است

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش آذربایجانشرقی درخطبه های قبل ازنماز جمعه امروز گفت: جان و روح برنامه های پرورشی در مدارس، قرآن، عترت و نماز است و صداقت و صمیمیت و صراحت شعار فعالیتهای پرورشی است.

کد مطلب: ۶۰۰۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طاهر علمی ظهر امروز در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه تبریزگفت: شهید رجایی و شهید باهنر، مربیان با اخلاصی بودند که در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی توانستند بمنظور گسترش و تعمیق معارف اسلامی و رشد اخلاق اسلامی در بین دانش آموزان و نیز بمنظور حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی در سطح آموزش و پرورش کشور نهاد امور تربیتی را تشکیل دهند.

وی افزود: امروز نهاد امور تربیتی بشکل معاونت پرورشی در سطح مدارس مشغول فعالیت است و اتاق فکر و اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی و قرآنی آموزش و پرورش را برعهده دارد.

علمی افزود: جان و روح برنامه های پرورشی در مدارس، قرآن، عترت و نماز است و صداقت و صمیمیت و صراحت شعار فعالیتهای پرورشی است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: امروز به برکت وجود این نهاد مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت تحت عنوان یادواره های شهدا همچنان توسط مربیان پرورشی و با همکاری خود دانش آموزان اجرا میشود و از جمله مهم ترین برنامه هایی عملی و تربیتی دانش آموزی، اردوی راهیان نور میباشد که همه ساله با همکاری سپاه و بسیج دانش آموزی اجرا میشود.

علمی خاطر نشان کرد: تنها در سالتحصیلی جاری توانسته ایم بیش از 37 هزار دانش آموز به محلهای دفاع مقدس (غرب و جنوب )اعزام کنیم .

وی در ادامه به افتتاح 44 دارالقرآن در سه سال اخیر در 39 منطقه و ناحیه اشاره کرد و گفت: به برکت وجود دارالقرآنها بیش از 35هزار دانش آموز تحت آموزش عمومی قرآن قرار گرفته اند و درصورت آموزش بیشتر بهترین قاریان از این دارالقرآنها به مسابقات بین المللی دعوت خواهند شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ضمن بیان اینکه در مسابقات قرآن تابستان گذشته رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده ایم ادامه داد:

علما و روحانیون در مدارس حضور مستمر دارند و اعتقاد داریم بدون نماز جماعت، همه اقدامات فرهنگی و پرورشی در مدارس کم اثر و یا بی اثر میشود.

وی گفت: با همکاری و پیگیری همکاران پرورشی در مناطق و نواحی در تابستان گذشته تعداد 65 باب نمازخانه در مدارس با مشارکت خیرین تربیت و خود دانش آموزان و اولیای گرامیشان ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

علمی برگزاری جشن بزرگ تکلیف را ازبرکات نهاد مقدس امور تربیتی نام بردند و گفت: اردوهای زیارت اولیها که در سه سال اخیر تعدادی از دانش آموزان به مشهد مقدس اعزام شده اند، جزو فعالیتهای پرورشی استان است.

وی گفت: مشاوران مذهبی در مدارس که با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش صورت گرفته حضور دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به افزایش سرانه کتاب در مدارس استان و اجرای برنامه های اوقات فراغت در اکثر مدارس، یادآوری نمود؛ با توجه به روحیه نوگرایی و تنوع طلبی ویژه دوره جوانی، طراوت بخشی و فرح بخشی، به برنامه ها در بخش فرهنگی و هنری در جهت تقویت روحیه نشاط و شادابی توجه ویژه ای شده است و این بیانگر استقبال دانش آموزان از برنامه های اوقات فراغت مدارس می باشد.

وی در پایان یادآور شد: یکی از برنامه های هفته امور تربیتی دیدار با خانواده شهدای امورتربیتی می باشد.

خبرنگار: معصومه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار