در آزمون دکتری 96 حدود 22 هزار دانشجو پذیرفته می شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود 22 هزار نفر دانشجو در مقطع دکتری سال 96 پذیرفته می شوند.

کد مطلب: ۶۰۰۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران،محمد فرهادی روز جمعه در حاشیه برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 96 در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: این ظرفیت پذیرش دانشجو برای رشته های مجوز دار شورای گسترش آموزش عالی است.
وی یادآور شد: در بازدیدی که امروز در جریان برگزاری آزمون دکتری داشتم داوطلبان از روند این آزمون راضی بودند.
وزیر علوم تصریح کرد: البته این مرحله نخست آزمون بر اساس قانون سنجش و آموزش تحصیلات تکمیلی است و قرار است از امسال تمامی آزمون ها متمرکز برگزار شود.
فرهادی افزود: بر اساس این قانون بایستی همه موسسات علمی اعم از دانشگاهی های دولتی، غیردولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، علوم پزشکی و غیره که دانشجوی تحصیلات دکتری پذیرش می کنند آزمون متمرکز برگزار کنند.
وی ادامه داد: این بخشی از روند پذیرش دانشجویان دکتری است و بعد از اعلام نتایج، پذیرفته شدگان معرفی به دانشگاه های مذکرو برای مصاحبه، بررسی سوابق علمی و غیره می شوند.
فرهادی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر این که مهم ترین برنامه وزارت علوم برای سال آینده چیست، گفت: همین روندی را که داشتیم؛ دنبال خواهیم کرد.
وی ادامه داد: مباحثی همچون افزایش کیفیت آموزشی، ساماندهی آمایش آموزش عالی، توجه به آموزش های مهارتی، توسعه رشته های بین تحصیلی و جایگیزینی آنها با رشته هایی که دیگر کاربردی ندارد؛ از جمله اقداماتی است که در سال آینده نیز ادامه خواهیم داد.
وزیر علوم اظهار داشت: همچنین توجه به بخش تحقیقات و فناوری از دیگر سیاست های این وزارتخانه است تا دانشگاه ها به سمتی بروند که دارای فناوری باشند.
فرهادی خاطرنشان کرد: هدفمندتر ساختن آموزش های مقاطع تحصیلی و تکمیلی بویژه دوره دکتری از دیگر سیاست های وزارت علوم است؛ یعنی دانشجویان از همان ابتدا پایان نامه ها و رساله هایشان را به طور کامل مشخص کنند.
بر اساس این گزارش آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1396 از ساعت 8 صبح امروز(جمعه) همزمان در تهران در 54 شهرستان کشور آغاز شد.
آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 96 تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در هفت گروه آموزشی و برای 244 کد رشته امتحانی در یک نوبت برگزار می شود.
اجرای مرحله اول آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار