مراسم آیین دیدار فیلم« «هفت و پنج دقیقه»برگزار شد

عسگر پور:موضوع اکران فیلم سخت تر از زمان تولید بود

ایین دیدار فیلم«هفت و پنج دقیقه»به کارگردانی محمد مهدی عسگر پور چهارشنبه 4 اسفند ماه در سینما فرهنگ برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۰۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ کامران ملکی اجرای این برنامه بر عهده داشت،ملکی در ابتدای مراسم درباره اکران «هفت و پنج دقیقه »پس از 9 سال گفت:«هفت و پنج دقیقه»نخستین فیلمی بود که در خارج از کشور به عنوان تولید مشترک کلید خورد. در این سال‌ها فیلم‌های زیادی در خارج از کشور و با همکاری سینماگران خارجی تولید شده است و خوشحالیم که پس از سالها در گروه سینمایی هنر و تجربه به اکران درامده و امیدوارم نماسش موفقی داشته باشد.»
محمد مهدی عسگرپور کارگردان این فیلم سینمایی نیز چند دقیقه یا درباره چگونگی ساخت «هفت و پنج دقیقه»صحبت کرد.او گفت:«در ابتدا کمی درباره رابطه خودم و اقای توحیدی صحبت کنم.رابطه عاشقانه ما بعد از این فیلم شروع شد وبعد به خانه سینما رفتیم.قبل از آن رابطه ما دوستانه بود.بسیاری ازعوامل امشب در این مراسم هستند و برخی دیگر که از عوامل فرانسوی فیلم در کنار ما نیستند اما جای زنده یاد هدیش بیگدلی شاملو که دستیار و برنامه ریز فیلم بودند به شدت خالی است ومتاسفم که دیگر بین ما نیست.»
او ادامه داد:«دوستان در جریان هستند که این فیلم به لحاظ تولیدی فیلم سختی نبود و سی و چند جلسه بیشتر فیلمبرداری نداشتیم.اما به هر حال اختلافاتی بین تهیه کنندگان طرف ایرانی و فرانسوی پیش آمد و به این دلیل که نخستین تجربه تولید مشترک تلقی می شد، برخی روابط شناسایی نشده بود واختلافاتی پیش آمد.آقای تختکشیان تلاش زیادی کردند و انرژی گذاشتند که فیلمبرداری تمام شود و اختلافات به گونه ای گسترش پیدا نکند که منجربه توقف فیلمبرداری شود.اما ظاهرا بعد از تمام شدن فیلمبرداری انرژی اقای تختکشیان که صرف حل اختلافات شده بود تمام شد و دیگر انرژی برای اکران نداشتند که این ماجرا نزدیک 9 سال طول کشید. موضوع اکران فیلم سخت تر از زمان تولید بود.«
فرهادی توحیدی نویسنده این فیلم نیز گفت:«این پروژه برای من 12 سال طول کشید.در حقیقت فیلمنامه را نوشته بودم که در ایران کار شود اما مجوز نگرفت .درورژن اصلی و ایرانی ۹ خودکشی وجود داشت که من آن را به یک سوم تقلیل دادم و دوتا را هم وابسته به کتاب کردم اما مجوز نگرفت. در این فیلم شخصیت نویسنده مرشدی دارد که فکر کردم سیمین دانشور آن را بازی کند. با او صحبت کردم اما قبول نکردند. مقارن همین زمان از طریق ناشرم با دوستی آشنا شدم که علاقه داشت داستانی ایرانی را در خارج از کشور کار کند. چون عاشق «اناربانو»ی گلی ترقی بودم آن را مناسب ساخت دیدم وهمراه با آن فیلمنامه‌ هفت و پنج دقیقه رو دادم که آن‌ها با سبک کاری من آشنا شوند. آن‌ها فیلمنامه را پسندیدند وموضوع «اناربانو» منتفی شد.»
محمود کلاری مدیر فیلمبرداری«هفت و پنج دقیقه»نیزچند دقیقه ای را برای حاضران صحبت کرد و گفت:«منم مثل شما اولین بار است که نسخه دیجیتال فیلم را می بینم.این فیلم نگاتیو گرفته شده است ونمی دانم نسخه دیجیتال شده آن چه کیفیتی دارد،اما امیدوارم مقدماتش در حد نمایش اتفاق افتاده باشد تا بعد آن را نهایی کرده و دی سی پی کنیم. امیدوارم از تماشای فیلم لذت ببرید.»
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز طی صحبت های کوتاهی گفت:«به گروه ارجمند این فیلم خسته نبالشید می گویم وخوشحالم هنر و تجربه ای هست که این فیلم وبسیاری از فیلم های ارزشمند سینمای ایران در این گروه اکران می شوند و مخاطبان عزیز سینما از دیدن آنها لذت می برند.»
ملک جهان خزاعی طراح صحنه و لباس فیلم نیز گفت:«برای من کار کردن با این گروه لذت بخش بود،نکته ای که لازم است به آن اشاره کنم این است که فیلم به خاطر وجود دو بازیگر ایرانی که نقش های بلندی نداشتند به گونه ای بود که سکانس های داخلی را باید به ایران رابط می دادیم و این کار کمی مشکل بود چرا که ما پاریس نبودیم و درشهر بزرگ دیگری به نام لیون فیلمبرداری می کردیم.امیدوارم تاش ایرانی را در فیلم ببینید.»
علیرضا علویان دستیار طراح صدا این فیلم هم از عباس رستگاری پور صدابردار این فیلم یاد کرد و از تلاش هایش برای صدای این فیلم تشکر کرد.
مریم تختشکیان و سارا امینیان نیز از حاضرین تشکر کردند.
احمد مسجدجامعی، فرید فرخنده کیش، ابوالحسن داودی، رحمان سیفی آزاد، مجید برزگر، هنگامه حمید زاده، سیدعباس سجادی،محمود رضوی،محمد رضا تختکشیان،مجید توکلی،امیر عابدی،بیتا منصوری،نوید محمودی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار