در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

رشد 15 درصدی وام تحصیلی دانشجویان/ تأثیر مقطع تحصیلی در پرداخت وام

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از رشد 15 در صدی پرداخت وام تحصیلی به دانشجویان خبر داد و گفت: مقطع تحصیلی در میزان وام تحصیلی اثرگذار است.

کد مطلب: ۶۰۰۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

ذوالفقار یزدان‌ مهر در گفت ‌و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به رشد تسهیلات وام های دانشجویی گفت: در مجموع 21 نوع وام و تسهیلات به دانشجویان پرداخت می شود که وام‌ های شهریه، مسکن، ازدواج، ضروری، تحصیلی، استعدادهای درخشان و تغذیه مهم ترین آن هستند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: بخشی از تسهیلات دانشجویی به دانشجویان دوره روزانه و بخشی نیز به دانشجویان شهریه ‌پرداز تعلق می‌ گیرد اما بیشترین تسهیلات وام به دانشجویانی تعلق می گیرد که در دوره های روزانه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه وام تحصیلی بیشترین جمعیت دانشجویان را پوشش می ‌دهد، گفت: پیش از این برای اختصاص وام تحصیلی نوع مقطع در میزان مبلغ وام تأثیری نداشت اما در حال حاضر مقطع تحصیلی در میزان وام تحصیلی اثرگذار است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: در سال‌ جاری نتوانستیم برای وام شهریه و تحصیلی پوشش 100 درصدی داشته باشیم و به همه تقاضاها پاسخ بدیم. ما در صندوق رفاه دانشجویان تلاش کردیم بخش عمده‌ ای از اعتبارات وام شهریه را از اعتبارات داخلی صندوق تأمین کنیم ولی در عین حال نتوانستیم بخشی از تقاضاها را پاسخ دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار