عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان به پانا خبر داد؛

پیگیری اختصاص بودجه از صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکلات خوزستان

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به بحران ناشی از گرد و غبار در این استان، از پیگیری مجلس برای اختصاص 100 میلیون دلار برای توسعه زیرساخت های خوزستان در بودجه ۹۶ از محل صندوق ذخیره ارزی خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۰۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد

عباس پاپی زاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره مشکلات ناشی از گرد و غبار در استان خوزستان اظهارداشت: نه تنها استان خوزستان بلکه بسیاری از استان ها با مشکلات زیادی در رابطه با محیط زیست مواجه هستند که حل این مشکلات علاوه بر مدیریت و برنامه ریزی، به اعتبارات لازم نیاز دارد.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در لایحه بودجه 96 سهم زیادی از بودجه ندارد و حدود سه درصد نسبت به سال گذشته رشد اعتبارات داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت محیط زیست استان خوزستان بحرانی است، خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت محیط زیست نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه در بودجه 96 است از طرفی باید در تصمیم گیری های کلان به موضوع محیط زیست توجه ویژه شود اما گویا این موضوع مغفول می ماند.

پاپی زاده در ادامه با اشاره به بودجه مقابله با گرد و غبار نیز توضیح داد: دولت 30 میلیارد تومان را برای مقابله با گرد و غبار در خوزستان در نظر گرفته که این میزان بودجه با خساراتی که ریزگردها به دنبال دارد، برای اقدامات کفایت نمی کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی درخصوص پیشنهاد ردیف مستقل بودجه مقابله با گرد و غبار نیز گفت: پیشنهاد کردیم که در برنامه ششم توسعه و همچنین بودجه سالانه، ردیفی دائمی و مستقل برای مقابله با گرد و غبار تعیین شود تا در یک برنامه بلند مدت بتوانیم مشکل گرد و غبار را برطرف کنیم.

وی همچنین در خصوص پیشنهاد نمایندگان مجلس برای اختصاص اعتبار از صندوق ذخیره ارزی به مشکلات استان خوزستان بیان کرد: جمعی از نمایندگان مجلس موضوع اختصاص 100 میلیون دلار برای توسعه زیرساخت های خوزستان در بودجه ۹۶ از محل صندوق ذخیره ارزی را پیشنهاد دادیم که باید با آن موافقت شود و پیگیر این موضوع هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار