گزارش سفر یک روزه رئیس جمهور به خوزستان/1

رئیس جمهور در سفر امروز خود به استان خوزستان از تصفیه خانه شماره 2 اهواز ، طرح آماک و خطوط انتقال برق در راستای رسیدگی به مشکل ریزگردها در خوزستان بازدید کرد.

کد مطلب: ۶۰۰۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان، رییس جمهور با حضور در تصفیه خانه شماره ٢ اهواز، از مراحل تامین برق مطمئن و اضطراری تاسیسات آب شرب ‏کلانشهر اهواز از طریق نصب ژنراتور برای جلوگیری از خسارات ناشی از نوسانات و قطعی برق سراسری بازدید کرد‎.‎

رییس جمهوری همچنین در این بازدید پس از توضیح مسئولان در جریان طرح های جامع آبرسانی استان، دیزل ژنراتور تامین برق اضطراری مورد نیاز تجهیزات در سیستم آبرسانی این تصفیه خانه ‏مورد بهره برداری قرار گرفت‎ تا آب شهر اهواز حتی در صورت قطع برق نیز تامین شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در ادامه پس از بازدید از طرح آماک با توضیح مدیران و متخصصان اجرای این طرح که یکی از محورهای مهم آن جلوگیری از آلودگی محیط زیست و پیروی از سیاست «No Flaring» ( نسوزاندن گازهای همراه) است، در جریان روند اقدامات و فعالیت های انجام شده در راستای اجرا و عملیاتی کردن این پروژه قرار گرفت .

طرح آماک مشتمل بر انجام کامل مهندسی، خرید و ساخت 7 واحد تراکم گاز ترش، یک واحد شیرین‌سازی و یک واحد تراکم گاز اسیدی و نیز حدود 280 کیلومتر خط لوله انتقال گاز در مناطق مختلف باتلاقی، شهری، روستایی، همچنین حدود 100 کیلومتر خط انتقال نیرو و توسعه و اصلاح چند پست برق است .

فرآیند پروژه به این صورت است که با توجه به این که گازهای همراه نفت لایه بنگستان به سبب دارا بودن گاز هیدروژن سولفوره قابل استفاده نیستند و در مشعل های واحدهای بهره‌برداری ذکر شده می‌سوزند، در چارچوب طرح آماک در کنار هر یک از ایستگاه‌های بهره‌برداری یک ایستگاه تقویت فشار برای گازهای همراه احداث می شود تا گازها پس از جمع ‌آوری از طریق خطوط لوله متعدد به یک پالایشگاه شیرین‌سازی منتقل و به وسیله حلال دی اتانول آمین، گوگرد زدایی و گاز شیرین تولید شود .

با اجرای این طرح از سوزانده شدن روزانه ٢٤١ میلیون فوت مکعب از گازهای ترش در محدوده اهواز، رامهرمز و شادگان جلوگیری می شود پیشگیری از انتشار آلاینده های زیست محیطی از طریق جمع آوری، آبزدایی و شیرین سازی گازهای ترش و تبدیل این گازها به گاز شیرین غنی، از اهداف اجرای این طرح است .

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین در بازدید از خطوط انتقال برق و پست 230 کیلو ولت مهدیس کارون، با توضیح مهندسان و مسئولان برق استان خوزستان در جریان مراحل پاکسازی مقره پست ها و خطوط انتقال برق جهت جلوگیری از افت فشار و قطعی برق سراسری استان قرار گرفت .

رییس جمهوری با تقدیر از خطوط انتقال برق و پست 220 ولت مهدیس کارون، تلاش های نیروهای خدوم صنعت برق کشور در استان خوزستان برای رفع مشکلات ناشی از پدیده ریزگردها و شستشوی مقره ها بر لزوم تامین شرایط، امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای جلوگیری از قطعی های گسترده برق بویژه در شرایط غیرمترقبه و اضطرار تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار